رئیس پلیس فتا همدان: پسر جوان با معرفی خود به جای دختر، متقاضی ازدواج موقت بود

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: یک پسر ۲۲ ساله در فضای مجازی خود را به جای زن متقاضی ازدواج موقت معرفی و ۲۴ میلیون تومان از چند نفر کلاهبرداری کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ سرهنگ فیروز سرخوش نهاد با اعلام مطلب فوق افزود: پس از مراجعه مردی به پلیس فتا و گزارش یک مورد کلاهبرداری اینترنتی کارشناسان پلیس فتا در همدان رسیدگی به این موضوع را در دستور کار قرار دادند.

شاکی که دنبال ازدواج موقت بود با مراجعه به یک سایت همسریابی با فردی که خود را زن معرفی کرده بود آشنا می‌شود و این فرد با استفاده از موقعیت به بهانه رفع برخی گرفتاری‌ها از جمله مشکل مسکن در چند مرحله مبالغی را از شاکی دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه متهم برای جلب نظر و اعتماد شاکی درباره ازدواج موقت از او درخواست کپی شناسنامه می‌کند، گفت: برای جلب نظر شاکی و راضی کردن او برای واریز پول، تصاویر نیمه عریان دانلود شده از فضای مجازی را هم برای او به نام خود ارسال کرده بود.

پس از اقدام‌های فنی صورت گرفته از سوی کارشناسان پلیس فتا، متهم که پسر ۲۲ ساله و ساکن استان همجوار بود شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر شد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که از این طریق اقدام به کلاهبرداری می‌کنند به راحتی توسط پلیس فتا شناسایی و دستگیر می‌شوند.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان اعلام کرد: در یک ماه اخیر هشت پرونده منجر به دستگیری متهم شده که از این تعداد تنها در یک پرونده متهم زن بوده و مابقی افرادی بودند که در پوشش زن و دختر با استفاده از مزیت پنهان بودن هویت در فضای مجازی اقدام به کلاهبرداری از آقایان در سایت‌های همسریابی کردند.

سرهنگ سرخوش نهاد افزود: از آغاز امسال پلیس فتا یک هزار و ۶۶۲ سایت مجرمانه را شناسایی کرده که در این ارتباط ۵۸۲ فقره پرونده تشکیل شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1450416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =