رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان: آمار بستری های کرونا در همدان به هزار نفر رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: علت ۹۰ درصد ابتلاها به بیماری کرونا عدم رعایت فاصله فیزیکی و شرکت در مراسم دورهمی خانوادگی است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از همدان ؛ دکتر رشید حیدری مقدم با بیان اینکه متأسفانه آمار بستری مبتلایان به کرونا در استان همدان به مرز یک هزار نفر رسیده که بیمارستان ها با این شرایط دچار مشکل خواهند شد، افزود: موج سوم کرونا از  دو موج قبلی خطرناک‌تر است و همه باید کمک کنیم تا آمارهای افزایشی ادامه پیدا نکند.

وی در جلسه ستاد استانی کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس با  فرمانداران شهرستان‌ها برگزار شد بر رعایت پروتکل‌ها توسط مردم و نظارت ویژه بر اجرای محدودیت‌ها تاکید کرد و گفت: کرونا یک معضل اجتماعی و فرهنگی است که علاوه بر راهکار درمانی باید در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: هم اکنون همدان، فامنین و ملایر در وضعیت قرمز شیوع کرونا و سایر شهرستان‌های استان همدان در شرایط بحرانی هستند.

مصطفی آزاد بخت، معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز با بیان اینکه طبق تصمیم ستاد استانی مبارزه با کرونا محدودیت‌های گروه‌های شغلی ۲، ۳و ۴ در سه شهرستان استان همدان و محدودیت‌های گروه‌های شغلی ۳ و۴ در مرکز استان اجرا می‌شود، افزود: به دلیل قرار گرفتن استان همدان در گروه استان‌های دارای شرایط قرمز کرونایی، محدودیت‌های جدیدی در سه شهرستان دارای شرایط بحرانی و مرکز استان اعمال می‌شود.

وی اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا محدودیت‌های گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴ در سه شهرستان رزن، تویسرکان و نهاوند اعمال می‌شود.

وی گفت: بر اساس این مصوبه دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان سراها و سایر آموزشگاه‌ها، کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی‌، مساجد و مصلی‌ها اجازه فعالیت ندارند.

آزادبخت تصریح کرد: برگزاری آزمون‌های حضوری، برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی‌های پر برخورد از جمله کشتی، کاراته، جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه‌خانه و چای خانه‌ها با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها، مراکز تفریحی آبی، باشگاه ورزشی سالنی ممنوع است.

آزادبخت اضافه کرد: همچنین در جلسه ستاد مقابله با کرونا مقرر شده درباره کاهش زمان فعالیت مراکز اداری دولتی و غیردولتی و انجام دورکاری و همچنین کاهش زمان فعالیت حمل و نقل عمومی درون شهری با هماهنگی و نظر فرمانداری‌ها و مراجع ذیربط اقدام شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1450417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =