عدم برگشت ۵۰۰ میلیون تومان سازمان عمران توسط شهرداری مرکزی

رئیس شورای شهر خرم آباد در یکصد و بیست و دومین جلسه شورای شهر عنوان کرد: شورای دوره پنجم به هر دلیل نتوانست هیچ کار عمرانی و بزرگی را در سطح شهر اجرایی نماید .

به گزارش خبرآنلاین از لرستان، «رستم کوشکی» افزود: انتظار این است تا همکاران بجای بلند کردن صدایتان؛ در جلسات حضور پیدا کنید تا مشکلاتی که در سطح شهر است مورد بحث و جدل قرار بگیرند و در واقع نتیجه صحبت و تجزیه و تحلیل این شود که بتوانیم حداقل مسائل و مشکلاتی که در سطح شهر است آنها را بشناسیم، ببینیم و پیدا کنیم و به شهردار و نیروهای شهرداری جهت رفع مشکل معرفی کنیم.

وی ادامه داد: بدون شک مسائل و مشکلات را می توانیم با یکدیگر بررسی و به نفع شهر و مردم حتما اتفاقات مثبتی را رقم خواهیم زد.

کوشکی تصریح کرد: عمر مسئولیت مدیران قبلی در شهرداری کفاف نداد و به مدیران جدید رسیدیم اما با توجه به اینکه عمر شورای دوره پنجم نیز زیاد نیست انتظار داریم با توجه به تغییر و تحولاتی که در حوزه مدیریتی شهرداری ایجاد می شود مدیران مناطق و سازمانهای تابعه نیز برنامه کوتاه مدت ارائه دهند.

رئیس شورای شهر خرم آباد در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع عدم برگشت ۵۰۰ میلیون تومان سازمان عمران توسط شهرداری مرکزی نیز اشاره کرد و گفت: موضوع مصوبه شورای شهر مبنی بر اینکه ۵۰۰ میلیون تومان حذف از پارکینگ به آقایان عزیزی و یعقوبی پرداخت شود که در طی یک دوره شش ماهه باید به سازمان عمران برگردانید تا در محل خودش هزینه شود.

وی افزود: با توجه به اینکه تایرخ این نامه مربوط به اسفند سال گذشته می باشد  اما تاکنون و بعد از گذشت ۸ ماه هنوز این مبلغ به این سازمان برگشت داده نشده است.

کوشکی همچنین به ارسال نامه های فوری و درخواست تعجیل در جواب آنها به شهرداری نیز گریزی زد و افزود: برخی از نامه هایی که به شهرداری ارسال می شود هیچ گونه پاسخی داده نمی شود و اگر جوابی هم داده می شود بسیار با تاخیر است که این موضوع بایستی مورد تجدید نظر قرار بگیرد.

رئیس شورای شهر خرم آباد همچنین اظهار کرد: متاسفانه بعد از چندین مرتبه چاپ مناقصه تنظیف منطقه سه شهر خرم آباد، اما هیچ پیمانکاری حاضر به شرکت نمی شود و با توجه به تجربه ای که در ایبن مدت داشته ایم دلیلش عدم پرداخت به موقع حقوق و صورت وضعیت است.

وی بیان کرد: یکی از اولویت های شورای دوره پنجم پرداخت به مکوقع حقوق کارگران فضای سبز و تنظیف بود که متاسفانه این مهم تحقق پیدا نکرده است .

کوشکی افزود: هر چند برخی از سازمانها و مناطق در پرداخت حقوق از شهرداری مرکزی پیشی گرفته اند و این موضوع جای بسی خوشحالی است؛ ولی الان با توجه به اینکه اولویت کل اعضای شورای شهر این بود که تنظیف و فضای سبز در اولویت قرار بگیرد ولی متاسفانه پیمانکاران معترض هستند که حقوق به موقع پرداخت نمی شود.

 وی ادامه داد: با توجه به اینکه پیمانکاری فضای سبز و تنظیف در شهرداری از درآمد بالایی برخوردار است اما همین عدم پرداخت های به موقع موجب فراری دادن پیمانکاران جهت فعالیت در حوزه شهری می شوند و به ضرر شهر تمام می شود و این مهم باید در اولویت شهرداران مناطق و مرکزی قرار بگیرد.

رئیس شورای شهر خرم آباد تصریح کرد: روزانه  کارگران فضای سبز منطقه دو شهر خرم آباد جهت پیگیری حقوق معوقه ۶ ماهه خود مراجعه می کنند که باید در دستور کار قرار بگیرد آیا پیمانکار صورت وضعیت را دریافت کرده و از پرداخت امتناع می کند و یا اینکه پرداختی از سوی شهرداری صورت نگرفته است.

وی افزود: لازم و ضروری است تا شهرداران مناطق برای همان کارمندی که در طول ماه موظف به پرداخت حقوق شان هستید که مبادا در جهت رفع نیازهای خانه، خانواده و فرزندانشان نگرانی داشته باشند باید کارگران را نیز مورد توجه و اهیمت قرار دهند زیرا این قشر زحمت کش نیز نیازمند توجه و اولویت در پرداخت هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1450495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =