شهرداری کرج ملزم به استفاده از دیوارهای بتنی با طراحی جدید شد

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج گفت: شهرداری کرج ملزم به استفاده از دیوارهای بتنی با طراحی جدید شد.

به گزارش خبرآنلاین از البرز «رحیم خستو» عصر یکشنبه در دویست و نوزدهمین جلسه رسمی شورا با اشاره به تصویب مصوبه شانزدهمین صورتجلسه کمیسیون هنر و ارتباطات در خصوص دیوارهای بتنی، اظهار کرد: معضل دیوارهای بتنی و استفاده بی‌رویه و نامناسب از دیوارها یا پنل‌های بتنی در کمیسیون هنر و ارتباطات مورد بررسی قرار گرفت که اهم مشکلات ناشی از این دیوارها شامل خشونت بصری و فقدان زیبایی، قطع ارتباط بصری درونی و بیرونی دیوار و آسیب‌های ناشی از آن، عدم سازگاری با محیط، اقلیم و فرهنگ شهر و بی‌توجهی به پیامدهای اجتماعی و فرهنگی تخریب باغها و زمینهای کشاورزی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بر اساس معضلات فوق تصمیمات زیر به اتفاق آراء به تصویب رسید، افزود: معاونت شهرسازی طی ۲۰ روز بعد از تصویب در صحن ضوابط و آیین‌نامه اجرایی را تدوین کند تا از هرگونه اعمال سلیقه توسط معاونت‌های مختلف و سازمان و مناطق پرهیز شود و همچنین ضمن احترام به سلیقه شهروندان در خصوص دیوار کشی، طراح‌هایی را به شهروندان پیشنهاد دهد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج تاکید کرد: هرگونه اقدام در خصوص سازه‌ها اعم از دیوار و بنا توسط همه معاونت‌ها و مناطق و سازمان‌ها منوط به اخذ مجوز از معاونت شهرسازی باشد و چارچوب کلی مقررات رعایت شود.

وی بر رعایت و مقید بودن به صدور مجوز صرفاً نرده جهت دیوار باغ ها تاکید کرد و یادآور شد: پروژه‌هایی که نیاز به دیوار دارند حداقل ۴۵ روز زودتر به معاونت شهرسازی اطلاع داده شوند تا بر اساس مطالعه و شناختی که از بافت و مکان دارند طراحی مناسب صورت گیرد.

رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج گفت: با توجه به انتقادهای وارده هرچه سریعتر ظرف مدت یکماه دیوارهای بتنی که قابلیت جابجایی دارند از سطح و اطراف باغ ها جمع آوری شوند و به جای دیگری انتقال یابند.

خستو، رعایت قانون در استفاده از دیوار نرده جهت دیوارهای حریم شهر را یادآور شد و گفت: کارگروهی از معاونت عمران، معاونت شهرسازی و سازمان سیما و منظر جهت بررسی و جمع آوری دیوارهای بتنی که بدون رعایت قانون و الزامات شهرسازی صورت گرفته است به ویژه در اطراف ( ادامه زیرگذر هاشمی به مهرشهر) باغ سیب و دیوارهای بتنی داخل شهر تشکیل شود.

به گفته رئیس کمیسیون هنر و ارتباطات شورای اسلامی شهر کرج، این مصوبه با چند قید توسط اکثریت اعضاء شورای اسلامی شهر کرج تصویب شد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1450598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =