اظهارات ترامپ سایه خشونت در آمریکا را تشدید کرد

ایرنا نوشت: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در حالی در آخرین سخنرانی، خود را پیروز انتخابات اعلام کرد که هنوز شمارش آرا، به ویژه در سه ایالت کلیدی به پایان نرسیده و او با ۲۱۳ رای مجمع گزینندگان، دست کم ۲۵ رای از رقیب خود، جو بایدن عقب است.

براساس خبرهای اعلام شده، دونالد ترامپ در آخرین سخنرانی خود را پیروز انتخابات اعلام کرد و گفتکه از دادگاه عالی خواهد خواست تا شمارش آرا را متوقف کند.

ترامپ مدعی شد که دموکرات ها درصدد دزدیدن نتایج انتخابات هستند.

بایدن هم از طرفدارانش خواست تا شمارش آخرین رای صبر کنند زیرا نسبت به نتیجه انتخابات احساس خوبی دارد.

در حالیکه ابهام بر نتیجه انتخابات آمریکا سایه انداخته، کارشناسان می گویند که احتمالا نتایج دو روز تا هفت روز دیگر هم مشخص نشود به ویژه اینکه آرای پستی زیادی شمارش نشده و روند آن بسیار طولانی خواهد بود.

ناظران خشونت در شهرهای مختلف آمریکا بعداز اعلام نتایج را بسیار محتمل دانسته و به همین دلیل مردم و به ویژه صاحبان فروشگاه ها خود را برای مقابله با این وضعیت آماده می کنند.

این سخنان نتایج نهایی انتخابات و تعیین پیروزی نهایی را با ابهام و پیچیدگی بیشتری روبه رو خواهد کرد. 

اعلام پیروزی زودهنگام ترامپ در حالی است که هنوز شمارش کل آرا، به ویژه نتایج ۳ ایالات کلیدی «ویسکانسین»، «میشیگان » و «پنسیلوانیا» مشخص نشده و براساس برآوردها ترامپ برای پیروزی قطعی در انتخابات باید دست کم آرای دو ایالت از این سه ایالت را به خود اختصاص دهد.

لازم به ذکر است که آرای شمارش نشده در این ایالت‌ها جزو آرایی است که از طریق پست ارسال شده و احتمال می‌رود بیشتر متعلق به طرفداران حزب دموکرات و نامزد ریاست جمهوری آنها، جو بایدن باشد. به نظر می‌رسد نگرانی ترامپ و اعلام پیروزی زودهنگام و خلاف عرف او از این امر ناشی می‌شود.

دونالد ترامپ، از ابتدای شروع کارزار انتخاباتی خود بارها رأی گیری پستی را زیر سؤال برده و نسبت به تقلب در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا هشدار داده بود. 

بنابر آخرین آمار نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا و تا این لحظه، جو بایدن با ۲۳۸ رای الکترال در برابر ۲۱۳ رای الکترال دونالد ترامپ پیش است.

در همین حال شبکه خبری فاکس نیوز  که بطور آنلاین در حال مخابره آخرین نتایج آمار پنجاه و نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا است،  از پیشتازی ترامپ در مجموع آرای شمارش شده در هر یک از ایالت های حساس کارولینای شمالی، پنسیلوانیا، جورجیا،  میشیگان و ویسکانسین خبر داده است.

شمارش آرا در این ایالت ها به همراه ایالت های نوادا و آلاسکا که هنوز آرای آنها بصورت کامل شمارش نشده است، ادامه دارد

 انتخابات آمریکا دیروز سه شنبه به وقت محلی برگزار شد. هنوز تعداد دقیق رای دهندگان اعلام نشده است ولی ۱۰۳ میلیون نفر بصورت پستی رای داده بودند.  

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1451437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =