امارات به عنوان اولین کشور عربی کنسولگری خود را در صحرای غربی افتتاح کرد/عکس

ایسنا نوشت: امارات امروز (چهارشنبه) کنسولگری خود را در صحرای غربی که مورد مناقشه میان مراکش و جبهه پولیساریو است، افتتاح کرد.

 به نوشته القدس العربی، امارات امروز کنسولگری خود را در شهر العیون، بزرگ‌ترین شهر صحرای غربی که مورد مناقشه میان مراکش و جبهه پولیساریو است، افتتاح کرد که این اولین کنسول‌گری عربی در اقلیم‌های جنوبی صحرای غربی است.

کنسولگری امارات نهمین کنسولگری است که در پایتخت صحرای مغرب طی مدت حداکثر یک ساله، افتتاح می‌شود.

پیشتر، محمد ششم، پادشاه مراکش از ولیعهد امارات برای این تصمیم تاریخی مهم که حامی تمامیت ارضی مراکش در این بخش از خاک آن است، قدردانی کرد.

همچنین، محمد ششم افتخار عمیق خود را از این تصمیم امارات به عنوان اولین کشور عربی جهت افتتاح کنسولگری در اقلیم‌های جنوبی ابراز کرد و گفت که این تصمیم، بیانگر موضع ثابت امارات در دفاع از حقوق مشروع مغرب و آرمان‌های عادلانه آن و ایستادگی همیشگی آن در کنار این کشور در محافل مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی ادامه داد، این تصمیم از کشور برادر امارات و رهبری خردمند آن در یاری رساندن به آرمان‌های عادلانه و مشروع آن امری عجیب نیست.

پیشتر ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش در مصاحبه با اسپوتنیک گفت: تعداد کنسول‌گری‌هایی که در صحرای مغرب افتتاح شده‌، به ۱۵ کنسول‌گری در دو شهر العیون و الداخله می‌رسد و شش کنسول‌گری از غرب آفریقا و پنج کنسول‌گری از آفریقای مرکزی و سه کنسول‌گری از آفریقای جنوبی و یک کنسول‌گری از شرق آفریقا افتتاح شده است که این نشانگر حمایت آفریقا از مراکش و به رسمیت شناختن صحرای مغرب است و این از ثمره‌های سیاست آفریقایی محمد ششم طی ۲۰ سال اخیر بوده که بر مبنای اعتبار و همبستگی و از طریق منطق برد- برد است.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1451500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =