آخرین اخبار انتخابات آمریکا؛ قاضی جورجیا درخواست ستاد ترامپ را رد کرد/بایدن در نوادا پیش افتاد

همزمان به نزدیک شدن به پایان شمارش آرای ایالت های کلیدی تنش ها بین دو نامزد اصلی این رقابت بالا گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین، در تازه ترین خبرهای انتخاباتی ترامپ بار دیگر خواستار توقف شمارش آرا شد و خود را برنده بزرگ و قانونی ایالت پنسیلوانیا نامید. وی سپس در توئیتی اعلام کرد که ادعای جو بایدن در خصوص پیشتازی در ایالت ها را به دلیل تقلب به چالش خواهد کشید. وی همچنین گفت که مستندات موجود است و رسانه ها بررسی کنید. وی بار دیگر همچنین بر پیروزی اش تاکید کرد.

گفتنی است که هنوز شمارش آرای انتخاباتی در ایالت‌های نوادا، پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، جورجیا و آلاسکا به اتمام نرسیده است.

وضعیت شمارش آرا در ایالت‌های باقیمانده؛

۱. آرای شمارش شده در نوادا: ۷۵ درصد -- بایدن: ۴۹.۳ درصد -- ترامپ ۴۸.۷ درصد

۲. آرای شمارش شده در پنسیلوانیا: ۸۹ درصد -- ترامپ ۵۰.۷ درصد -- بایدن ۴۸.۱ درصد

۳. آرای شمارش شده در کارولینای شمالی: ۹۴ درصد -- ترامپ ۵۰.۱ درصد -- بایدن ۴۸.۷ درصد

۴. آرای شمارش شده در جورجیا: ۹۸ درصد -- ترامپ ۴۹.۶ درصد -- بایدن ۴۹.۲ درصد

۵. آرای شمارش شده در آلاسکا: ۵۰ درصد -- ترامپ ۶۲.۱ درصد -- بایدن ۳۳.۵ درصد

رچه تکلیف آرای نوادا هنوز مشخص نیست اما انتظار می‌رود آرای آن به بایدن برسد. آلاسکا هم در ردیف پیروزی‌های ترامپ قرار می‌گیرد. بدین ترتیب تعداد آرای الکترال بایدن مقابل ترامپ، ۲۷۰ به ۲۱۷ می‌شود. این به معنای پیروزی برای بایدن است. وضعیت در جورجیا و کارولینای شمالی هنوز روشن نیست. ترامپ در این دو ایالت با اختلاف جزئی پیشتاز است. سرنوشت ۲۰ رای الکترال پنسیلوانیا هم نامعلوم مانده است.

آلاسکا (با ۳ رأی الکترال) -- نوادا (با ۶ رأی الکترال) -- جورجیا (۱۶ رأی الکترال) -- کارولینای شمالی (۱۵ رأی الکترال) -- پنسیلوانیا (۲۰ رأی الکترال)

گرچه نظرسنجی‌های پیش از انتخابات، پیروزی آسانی را برای جو بایدن متصور می‌شدند، اما رقابت بسیار نزدیک پیش می‌رود. بایدن ممکن است با کسب ۶ رای دیگر به کاخ سفید برسد. او باید رقابت شانه به شانه نوادا را هم ببرد تا حد نصاب لازم برای کسب ۲۷۰ رای را دریافت کند.

با توجه به اینکه شمارش در ایالت‌های پنسیلوانیا، کارولینای شمالی، جورجیا، نوادا و آلاسکا هنوز تکمیل نشده است و ترامپ هنوز هم فرصت پیروزی در انتخابات را دارد، بعید نیست نتیجه انتخابات ۲۰۱۶ که با پیروزی ترامپ همراه شد هم تکرار شود.

در انتخابات ۲۰۱۶ ترامپ ۳۰۶ رای الکترال و رقیب دموکراتش هیلاری کلینتون ۲۳۲ رای را به دست آورده بود. چهار سال پیش نظرسنجی‌های پیش از انتخابات بر پیروزی کلینتون دلالت داشتند اما این ترامپ بود که با وجود رای مردمی کمتر، رای الکترال بیشتری را از آن خود کرد و در انتخابات پیروز شد همانند آنچه در سال ۲۰۰۰ افتاد و جورج بوش توانست با ۵۰۰ هزار رای کمتر از ال گور، کاندیدای دموکرات، با رای دیوان عالی و به دست آوردن آرای الکترال بیشتر، رییس جمهور آمریکا شود. 

در دیگر خبرهای منتشر شده تا به این لحظه  آسوشیتدپرس نوشت: یکی از دلایل شکست بایدن در فلوریدا این بود که با جامعه کوبایی‌های مقیم این ایالت رابطه خوبی برقرار نکرد.این خبرگزاری همچنین ادامه داد که جو بایدن فقط با یک ایالت دیگر کار ترامپ را یکسره خواهد کرد.

واشنگتن پست نیز نوشت: 61 هزار رای شمرده نشده در جورجیا وجود دارد که از منطقه دموکرات نشین است و در صورت شمردن، بایدن پیروز خواهد شد. ترامپ فعلا 18 هزار رای جلو است و در صورت شمارش 61 هزار رای، ترامپ بازنده می‌شود. دلیل عصبانیت ترامپ هم همین می‌تواند باشد.

گاردین هم نوشت: اگر هر دو کرسی سنای ایالت جورجیا به دموکرات‌ها برسد، و بایدن هم در جورجیا پیروز شود، حزب دموکرات ضمن کسب ریاست جمهوری، مجلس سنا را نیز در دست خواهد گرفت. این روزنامه همچنین ادامه داد:  آرای نهایی جورجیا پایان امروز پنجشنبه به وقت محلی اعلام خواهد شد. در همین راستا سخنگوی ایالتی «براد رافن اسپیرگر» ابراز امیدواری کرد برنده تا پایان روز شناخته شود.

این روزنامه انگلیسی نوشت: پیش بودن ترامپ در جورجیا با شمارش آرای جدید به خطر افتاده است. از سوی دیگر سناتور دیوید پردو جمهوری خواه کمتر از 50 درصد آرای سنا را به دست آورده و به احتمال زیاد ژانویه با جان اوسوف دموکرات در انتخابات میان دوره رقابت خواهند کرد تا اکثریت سنا تعیین شود.

 مدیر ستاد انتخاباتی بایدن می‌گوید دست کم تا جمعه تلاش خواهند کرد تا وضوح آرای آریزونا دیده شود. هنوز 88 درصد آرا شمارش شده است. وی تاکید کرد: به برنده شدن خود در تمامی ایالتهای مورد مناقشه اطمینان داریم.

وی اظهار داشت: ترامپ قصد دارد تا جلوی شمارش آرا را بگیرد و مطرح کردن دادخواست‌ها و شکایت‌ها با هدف پرت کردن حواس‌ها انجام شده و ایجاد تاخیر غیر قابل توجیه است.

از طرفی  پایگاه خبری MSNBC تایید کرد شمارش آرای پستی در فیلادلفیا به طور موقت متوقف شده است.

مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ در نوادا نیز گفته است: درباره امضای رای دهندگان قادر به تحقیق نبوده و در مورد مراحل شمارش آرا نیز شک و تردید داریم.

همزمان خبر می رسد که  قاضی اهل جورجیا شکایت ستاد انتخاباتی ترامپ را برای توقف آرای غایبان رد کرد. این خبر را خبرگزاری آسوشیتدپرس اعلام کرد.

تام ولف، فرماندار پنسیلوانیا نیز اخیرا اظهار داشت:  آرا به طور شفاف شمارش می‌شود و همه رای‌ها شمارش خواهد شد.

در تازه ترین خبرها درباره ایالت ها گزارش ها حاکی از پیشی گرفتن بایدن است. بایدن با بایدن 49.5 درصد نسبت به ترامپ با 48.5 درصد پیشتاز است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1452007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =