۰ نفر
۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۵

بازار سرمایه در یکسال اخیر با تشویق دولت به حضور مردم در بورس و واگذاری سهام عدالت جایگاهی متفاوت در میان مردم پیدا کرده است و این روزها حال خوشی ندارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سعید ابراهیمی تحلیلگر و فعال بازار سرمایه درباره وضعیت این روزهای این بازار گفت: کاهش قیمت ارز در روزهای گذشته نشان از استقبال این بازار از پیروزی جو بایدن در انتخابات آمریکاست چرا که پیروزی نامزد دموکرات در انتخابات آمریکا به معنای کاهش فشار حداکثری و بازگشت به برجام است. بنا بر همین دلایل بازار ارز واکنش نشان داده و قیمت ارز روندی نزولی گرفت. از سویی دیگر بازار سرمایه نیز با وجود چندین ماه روند نزولی بازهم به این خبر و کاهش قیمت ارز واکنش نشان داده و روندی نزولی به خود گرفت که نشان از استقبال بازار از پیروزی نامزد دموکرات هاست.
وی گفت: بنده معتقدم که بازار سرمایه قبل‌تر این خبر را به اصطلاح پیش‌خور کرده بود اما جو روانی حاکم بر بازار ارز توانست بازار سرمایه را نیز تحت تاثیر خود قرار دهد. هیجان حاکم بر بازار سرمایه کاملا مشخص بوده و ممکن است این روند هیجانی حتی تا ۲ هفته آینده باعث ایجاد موج های کاهشی در روند شاخص شده و اثرگذاری خود را بر بازار ادامه دهد.
ابراهیمی گفت: با گذر از این هیجان‌ با در نظر گرفتن این عامل که ارزش سهام موجود به قیمت های جذاب برای خرید رسیده است و با اتخاذ تصمیمات درست برای حمایت از بازار می توان به رشد شاخص و قیمت سهام بصورت تدریجی امیدوار بود. همچنین با توجه به این نکته که بازار ارز و طلا بسیار سریعتر از سایر بازار ها از هیجانات گذر کرده و راه خود را پیدا می کنند می توان امیدوار بود که با ثبات بازار ارز بار دیگر ثبات به بازار سرمایه بازگردانده شود.

264 262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1452723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =