آموزش صفر تا صد سئو سایت و فروشگاه اینترنتی توسط سئوبهینه

اگرچه دوره های دانشگاهی برای آموزش سئو وجود ندارد ، اما بسیاری از شرکت ها و متخصصین سئو ، چگونگی بهینه سازی و ارتقای سایت ها و فروشگاه های اینترنتی را بصورت کامل و از صفر تا صد آموزش می دهند تا مالک یا مدیر یک سایت بتواند پس از یادگیری تکنیک های بهینه سازی، تولید محتوا و لینک سازی ، الگوریتم ها و فاکتورهای رتبه بندی سایت ها ، آشنایی با موتورهای جستجو و روش های ارتقا رتبه سایت در گوگل ، بازدید آن را افزایش دهد و از این طریق کسب و کار خود را رونق دهد و درآمد بیشتری کسب نماید.

وب سایت سئوبهینه به منظور افزایش دانش مدیران سایت و فروشگاه اینترنتی ، مقالات و ویدئوهای آموزشی رایگان و دوره های آموزش سئو را در آدرس seobehine.ir ارائه می دهد. که با مطالعه این مقالات و منابع اطلاعات کاملی در رابطه با موارد کلیدی همچون سئو محلی ، الگوریتم های گوگل ، تغییرات موتورهای جستجو ، بهینه سازی سایت های وردپرس و جوملا ، آموزش تولید محتوا ، نحوه ساخت بک لینک و لینکسازی داخلی و سایر اصول سئو بدست می آورید. همچنین سئوبهینه با اجرای پروژه های بهینه سازی و سئو سایت در کمترین زمان و هزینه ممکن افزایش بازدید و ترافیک سایت شما را تضمین می کند. 

وبسایت analyser.seobehine.ir نیز شما را در تحلیل و آنلیز رایگان سایت با استفاده از 50 ابزار یاری می دهد تا نقاط ضعف و ایرادات وبسایت خود را بدانید و با پیشنهادات و آموزشهایی که توسط مشاورین ما ارائه می شود آنها را رفع نمایید. 

اهمیت آموزش سئو برای کسب و کار اینترنتی

اهمیت آموزش سئو به اصل ضرورت سئو و بهینه سازی سایت و تاثیر آن در رونق کسب و کار اینترنتی باز می گردد. با این تفاوت که با یادگیری سئو نیازی نیست که هزینه ای برای بهینه سازی سایت خود به شرکت یا فرد دیگری بپردازید. شما می توانید با یادگیری اصول و روش های موثر در بهبود شرایط و عملکرد سایت ، نه تنها سایت خود را مدیریت کنید بلکه با توسعه محتوا ، افزایش صفحات براساس کلمات کلیدی ، روز به روز مخاطبان بیشتری کسب کنید.

تفاوتی ندارد که سایت شما چه نوع کاربری ( خبری ، فروشگاهی ، سازمانی ، تبلیغاتی ) یا ر چه حوزه ای فعالیت دارد و حتی با چه پلتفرم و روشی طراحی شده باشد ، برای دیده شدن بهترین گزینه ارتقا رتبه در موتورهای جستجوست و آموزش سئو به شما کمک می کند به این هدف دست پیدا کنید. 

یکی از متداول ترین سوالاتی که توسط کاربران مطرح می شود این است که اهمیت آموزش سئو چیست و چرا بهینه سازی سایت ضرورت دارد؟ برخی افراد خیال می کنند که تنها با راه اندازی یک سایت می توانند یک کسب و کار موفق در اینترنت داشته باشند ، در حالیکه طراحی سایت فقط یک گام اولیه برای مدیریت یک کسب و کار آنلاین است.  بطور کلی نقش پررنگ و اهمیت آموزش سئو برای مدیران سایت ها را می توان موارد زیر دانست:

افزایش بازدید و ترافیک سایت

اولین و مهم ترین دلیل برای آموزش سئو ، قرار گرفتن سایت در صفحه اول موتورهای جستجو و مخصوصا گوگل است. گوگل به عنوان شناخته شده ترین موتورجستجو توسط بسیاری از کاربران به منظور جستجوی محصولات ، خدمات ، تصاویر ، مقالات ، ویدئو و صوت مورد استفاده قرار می گیرد. یک وب سایت زمانی بازدهی دارد و می تواند منجر به کسب درآمد شود که در جذب مخاطب و کاربران موفق عمل کند. زمانیکه با سئو در صفحه اول گوگل قرار می گیرید، سایت شما در معرض دید کاربران بیشماری در سرتاسر دنیا قرار می گیرد و ترافیک بالایی را کسب خواهد کرد. طبیعتا هرچه بازدید بیشتری کسب کنید ، تعداد مشتریان بالقوه شما افزایش می یابد و نسبت به رقبای خود سهم بیشتری از بازار بدست خواهید آورد. 

بهبود عملکرد و سرعت سایت

یکی دیگر از دلایل اهمیت سئو ، بهبود عملکرد سایت با افزایش سرعت ، کاهش زمان بارگزای  و ایجاد تجربه کاربری بهتری برای بازدیدکنندگان است. با افزایش سایت ها و فروشگاه های اینترنتی ، گزینه های پیش روی کاربران در هر صنعت و حوزه های افزایش یافته است و آنها نه تنها به مقایسه قیمت و کیفیت خدمات و محصولات توجه می کنند ، بلکه به سایت هایی علاقه دارند که سرعت و عملکرد بهتری داشته باشند و کاربر بتواند سریعتر و بدون دردسر و اتلاف زمان به هدف خود برسد. از طرفی گول نیز سایت هایی که عملکرد و سرعت بهتری دارند رادر رتبه های بهتری قرار می دهد. در آموزش سئو تاکید زیادی بر ریسپانسیو بودن سایت ، سازگاری با موبایل ، کاهش زمان بارگزاری، تجربه کاربری ، ارائه اطلاعات و محتوای ارزشمند به کاربران می شود که همه این موارد به بهبود عملکرد سایت می انجامد.

کاهش هزینه های تبلیغاتی

با آموزش و یادگیری سئو نیاز شما به متخصصین و شرکتهای اراده دهنده خدمات سئو از بین خواهد رفت. البته مزیت یادگیری سئو در کاهش هزینه های تبلیغاتی به همین مورد ختم نمی شود. بلکه با بازدید و ترافیک بالایی که سایت شما کسب خواهد کرد نیاز شما به تبلیغات شبکه های اجتماعی ، تبلیغات کلیکی ، تبلیغات موتورهای جستجو مثل گوگل ادوردز و بسیاری از روشهای دیگر بازاریابی اینترنتی کاهش خواهد یافت. تعدادی از مدیران سایتها از هزینه های بالای تبلیغات گوگل ادوردز گله مند هستند که با افزایش نرخ ارز ، پرداخت به ازای هر کلیک نیز افزایش یافته و برای بسیاری از کسب و کارها بازدهی لازم را ندارد. اما سئو با نرخ بازگشت سرمایه بالایی که دارد به راحتی مشتریان و مخاطبان کافی را برای سایت یا فروشگاه اینترنتی شما تامین می کند. البته برای رسیدن به رتبه های برتر گوگل باید کمی صبور باشید و با دقت و بااستفاده از روش های قانونی مبتنی بر استانداردهای گوگل سایت خود را بهینه کنید.

بهترین روش های یادگیری سئو

همانطور که گفتیم دوره های دانشگاهی تخصصی برای آموزش سئو وجود ندارد. دلیل این مسئله را می توان در نوین بودن مفهوم سئو و اینکه این تخصص نیازمند تسلط بازاریابی ، طراحی وب ، تحلیل رفتار کاربران ، توانایی تحلیل رقبا و... می باشد ، دانست. پس بهترین روش های یادگیری سئو چیست؟ اگ فردی مایل به یادگیری روش های بهبود رتبه سایت در گوگل باشد از کجا شروع کند؟

بهترین منابع برای یادگیری سئو ، مقالاتی هستند که توسط موتورهای جستجو و به ویژه گوگل و متخصصین سئو منتشر می شوند. همچنین ویدئوهای آموزشی زیادی به زبان انگلیسی وجود دارد که مشاهده آنها می تواند دانش شما را افزایش دهد. اما در صورتیکه به زبان انگلیسی تسلط کافی ندارید می توانید از مقالات و منابع آموزشی که توسط وب سایت سئوبهینه ارائه می شود استفاده نمایید.

یکی دیگر از روش های یادگیری سئو ، شرکت در دوره های آنلاین یا حضوری آموزشی است که توسط مدرسین و متخصصین برتر شرکت های سئو برگزار می شود که در حال حاضر و با شیوع کرونا ، اکثر دوره های آموزشی بصورت آنلاین برگزار می شوند.

آموزش ها باید هم بصورت تئوری و هم عملی باشد ، یعنی پس از آشنایی اولیه با مفاهیم پایه سئو ،  حتما باید نحوه بهینه سازی و ارتقای یک سایت را در عمل بیاموزید و در طول برگزاری دوره که معمولا دو تا سه ماه به طول می انجامد ، گام به گام سایت خود را بهینه نمایید.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1452966