ورود سامانه بارشی جدید به ایران/کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در این استان‌ها

ایسنا نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور از عصر فردا (۱۹ آبان) گفت: دمای هوا در برخی مناطق بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۱۸ آبان) در غرب کشور، برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب و جنوب غرب، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شمال شرق و جزایر واقع در خلیج فارس بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه بارش در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات شمال شرق به ‌صورت برف است، گفت: دریای خزر نیز امروز (۱۸ آبان) مواج است.

به گفته ضیاییان طی امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ آبان) با کاهش دما در سواحل شمالی و شمال شرق کشور مواجه خواهیم بود و بیشترین میزان کاهش دما - بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد - در شمال شرق کشور رخ می‌دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از فردا به طور موقت از میزان ابرناکی و بارش در کشور کاسته می‌شود، اظهارکرد: از بعد ازظهر فردا با ورود موج بارشی جدید به کشور برای استان‌های واقع در نیمه غربی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.

ضیاییان ادامه داد: طی روز سه‌شنبه (۲۰ آبان) بارش‌ها علاوه بر نیمه غربی، استان‌های ساحلی خزر و دامنه‌های جنوبی البرز را دربرمی‌گیرد و طی روز چهارشنبه و پنجشنبه (۲۱ و ۲۲ آبان) بارش‌ها به نیمه شمالی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد، شمال استان‌های فارس، بوشهر و کرمان خواهد رسید.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: استان تهران فردا (۱۹ آبان) کمی ابری و در اواخر وقت افزایش ابر با حداقل درمان ۱۱ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه (۲۰ آبان) نیز ابری و در بعضی ساعات بارش باران با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

۴۷۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1452967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =