واحد مرکزی خبر نوشت:

خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانسوی زبان آر تی بی اف بلژیک در ژاپن در ارتباط زنده تصویری با این شبکه گفت: دولت ژاپن میزان آلودگی ناشی از انتشار مواد هسته ای را دست کم گرفته بود. مجری شبکه در مقدمه این گزارش گفت: نیروگاه آسیب دیده فوکوشیمای ژاپن تحت نظارت شدید قرار دارد.

منطقه ای به شعاع بیست کیلومتر در اطراف این نیروگاه که با وجود خطر آلودگی هسته ای هنوز شاهد حضور شصت و سه خانواده است قرار است به زودی کاملا تخلیه شود.
فردریک شارل از توکیو در این باره که این خانواده ها مجبور به خروج از این منطقه هستند گفت: این خانواده ها دیگر چاره ای ندارند.
تعداد جمعیت این خانواده ها که این منطقه را ترک نکرده اند به حدود صد نفر می رسد. حتی یکی از افرادی که سنش به صد سال می رسد زمانی که دستور خروج از این منطقه رسید اعلام کرد مرگ در خانه اش را به ترک آن ترجیح می دهد.این افراد کاملا ناامید هستند و دیگر چیزی برای از دست ندارند زیرا دامداران و کشاورزانی هستند که به علت سطح بالای رادیو اکتیو در منطقه نمی توانند دارایی های خود را بفروشند به نظر می رسد آنها تا آخر مقاومت خواهند کرد.

این افراد محکوم به ورشکستگی هستند.از سوی دیگر تصمیم برای تخلیه نواحی اطراف نیروگاه فوکوشیما هشتاد هزار ژاپنی دیگر را که داوطلبانه منطقه را ترک کرده اند شامل می شود. آنها امروز به شدت از نخست وزیر کشورشان که در فوکوشیما بود انتقاد و اعلام کردند در شرایط بسیار سختی زندگی می کنند.آنها درباره زمان بازگشت به خانه هایشان سوال کردند اما نخست وزیر پاسخی برای آنها نداشت. این خبرنگار افزود: نخست وزیر ژاپن و شرکت بهره بردار از نیروگاه اتمی فوکوشیما تاکنون با تبدیل شدن مناطق اطراف این نیروگاه به منطقه ممنوعه مخالفت می کردند. حال این سوال مطرح است که چرا اکنون شش هفته پس ازحادثه فوکوشیما این تصمیم اتخاذ شده است. آژانس بین المللی انرژی اتمی به این نتیجه رسیده است که دولت ژاپن میزان آلودگی ناشی از انتشار مواد هسته ای را دست کم گرفته بود.

به این ترتیب آژانس ، ژاپن را مجبور کرد این منطقه ممنوعه را اعلام کند. آژانس اعلام کرده بود در غیر این صورت، خطرات فراوانی ساکنان اطراف فوکوشیما را تهدید خواهد کرد.

/56

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 145391

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =