قانون هوای پاک در قزوین اجرا می‌شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: چالش مهمی در زمینه اجرای قانون هوای پاک در استان قزوین وجود ندارد و روند آن قابل قبول است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسن عباس نژاد، مدیر کل حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به چگونگی اجرای قانون هوای پاک در استان قزوین اظهار کرد: تا زمانی که پدیده طبیعی گرد و غبار محلی و منطقه ای ایجاد نشود و از طرفی فعالیت نیروگاه ها و معادن حاشیه شهرها کنترل شود، مشکلی در زمینه اجرای قانون هوای پاک در استان قزوین وجود ندارد.
عباس نژاد با اشاره به اینکه چگونه اجرای این قانون در استان قزوین به صورت مستمر رصد می شود،  بیان کرد: قانون هوای پاک در سال ۹۶ تصویب و ابلاغ شده و حوزه های مختلفی را از جمله حمل و نقل عمومی، صنایع و معادن، گرد و غبار، پسماندها و سایر موارد مرتبط با آلودگی هوا را شامل می شود.
او با اشاره به اینکه قانون هوای پاک مشتمل بر ۳۴ ماده قانون است، افزود: در این قانون نقش دستگاه های مختلف در راستای کنترل و کاهش میزان آلودگی هوا مشخص شده و نحوه برخورد با آلوده کننده های محیط زیست را تشریح کرده است.
عباس نژاد گفت: اداره کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین برای جلوگیری از آلودگی هوا متن کامل قانون هوای پاک را به همراه شرح وظایف به دستگاه های اجرایی ارسال کرده که امیدواریم دستگاه ها در زمینه اجرایی کردن آن اهتمام لازم را داشته باشند.
مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قزوین اضافه کرد: البته موضوعات خاص آلودگی هوا در استان قزوین در کارگروه پیشگیری از آلودگی هوا و گرد و غبار هم مطرح می شود و در آن کارگروه تصمیم گیری های لازم برای مقابله با این موضوع  اتخاذ می شود.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1453966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =