نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه؛اشتغال مهمترین دغدغه دو شهرستان است

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در نشست با جمعی از مسئولان نفتی در شهرستان دشت آزادگان، با اشاره به اشتغال جوانان دو شهرستان بیان کرد: اشتغال به عنوان مسئله سیاسی، اجتماعی و امنیتی دو شهرستان است و باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

به گزارش خبرآنلاین ، دکتر قاسم ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی، در این جلسه که با حضور سایر مسئولین شهرستان برگزار گردید، ضمن تبریک فرار سیدن ۲۶ آبان سالروز شکست حصر سوسنگرد، بیان کرد: مهمترین معظل دو شهرستان بیکاری است.

وی با اشاره به مشکلات اجتماعی شهرستان های دشت آزادگان و هویزه، عنوان کرد: ظرفیت و پتانسیل های خوبی در تمام زمینه در شهرستان های دشت آزادگان و هویزه وجود دارد و شرکت های نفتی باید طبق ماده ۴۷ در جهت بکار گیری و جذب نیروهای بومی اقدام لازم را بعمل آوردند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، اظهار داشت: مطالبه گری مسئولین و مردم دو شهرستان بویژه جوانان در چهارچوب قانون است، و شرکت های نفتی ملزم به اجرای قانون هستند.

ساعدی به پیگیری های انجام شده در وزارت نفت در راستای اشتغال و مسئولیت های اجتماعی اشاره کرد وگفت: شرکت های نفتی باید در راستای مسئولیت های اجتماعی به شهرداری های دو شهرستان و مناطق محروم روستایی در تمام زمینه ها نگاه ویژه ای داشته باشند.

وی در ادامه، ۲۶ آبان سالروز آزاد سازی سوسنگرد را روز ملی دانست و افزود: شهر سوسنگرد شهر مقاومت و ایستادگی است که بخش عمده ای از شهداء و جانبازان در این محور به شهادت نائل شده یا جانباز شدند.

نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری هر نوع تجمع، دو مناسبت گرامیداشت ۲۶ آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد و هشت آذر سالروز آزادسازی بستان به صورت متفاوت و در قالب کمک های مومنانه، ساخت خانه برای خانواده های محروم و ...انجام میشود، که می طلبد شرکت های نفتی در این راستا گام اساسی بردارند.

ساعدی در پایان، با اشاره به محرومیت های موجود در دو شهرستان، عنوان کرد: مسئولین شرکت های نفتی در جهت اشتغال جوانان، مسئولیت های اجتماعی و رفع محرومیت تعامل سازنده ای با مسئولین شهرستان بویژه کارگروه اشتغال شهرستان های دشت آزادگان و هویزه داشته باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1454164

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =