تداوم بارش باران در ایران/ در این مناطق برف می‌بارد

ایسنا نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران در کشور تا اواسط هفته آینده خبر داد و گفت: بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر نیز دور از انتظار نیست.

صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۲۳ آبان) در بیشتر مناطق کشور - به‌جز برخی مناطق شمال غرب،  غرب، جنوب سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی و گلستان - بارش باران همراه با وزش باد، رعد و برق، گاهی تگرگ و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه شدت بارش امروز در غرب استان گیلان و در استان‌های کرمان، فارس، بوشهر، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان است، تصریح کرد: فردا (۲۴ آبان) فعالیت این سامانه در شرق و جنوب شرق کشور به‌ویژه در استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است و سپس این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

ضیاییان با بیان اینکه از روز یکشنبه (۲۵ آبان) موج بارشی جدید به کشور وارد می‌شود،  گفت: این سامانه جنوب غرب کشور شامل استان‌های خوزستان، بوشهر، فارس و کهگیلویه و بویراحمد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در برخی نقاط غرب سواحل خزر و برخی نقاط شمال غرب نیز بارش‌های پراکنده‌ای را به دنبال دارد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: طی روز دوشنبه (۲۶ آبان) این سامانه بارشی تقویت شده و در جنوب غرب و غرب کشور سبب رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد و در برخی نقاط غرب سواحل دریای خزر و شمال غرب سبب بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد می‌شود.

به گفته وی، طی روز سه‌شنبه (۲۷ آبان)  شاخه شمالی این سامانه بارشی با ریزش هوای سرد از عرض‌های بالاتر تقویت می‌شود و در شمال غرب، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز سبب بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهد شد. همچنین در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف خواهیم داشت.

ضیاییان با اشاره به اینکه سامانه بارشی جدید در جنوب غرب و غرب کشور نیز سبب رگبار پراکنده و در ارتفاعات زاگرس مرکزی سبب بارش برف می‌شود، تصریح کرد: امروز (۲۳ آبان)  غرب دریای خزر مواج است و طی امروز و فردا خلیج فارس و از عصر روز شنبه و یکشنبه تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج خواهد بود.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۴ آبان) نیمه ابری همراه با مه صبحگاهی و گاهی غبار محلی و کاهش ابر با حداقل دمای پنج و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و طی روز یکشنبه (۲۵ آبان) نیز نیمه ابری تا ابری همراه با غبار صبحگاهی و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

۲۳۵۲۳۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1455047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =