4 میلیارد و 700 میلیون از قرارداد استراماچونی گم شده!

باشگاه استقلال تهران از پرونده شفر به پرونده آندره‌آ استراماچونی رسید.

بابک پورعالی:تنها یکی دو روز بعد از پرداخت پول شفر و باز شدن پنجره نقل و انتقالات این باشگاه، فیفا رای دیگری علیه استقلال صادر کرد که بر اساس آن باید یک میلیون و 300 هزار یورو به استراماچونی بپردازد. با توجه به قیمت یورو در بازار ایران، رقمی که استقلال باید به حساب این مربی ایتالیایی واریز کند، حدود 41 میلیارد تومان است! اما در این بین اتفاق عجیب دیگری رخ داده که انگار وزارت ورزش هم چشم خود را به روی آن بسته است.

پول هاپولی شده!

حدود دو ماه قبل علی فتح‌الله‌زاده مدیرعامل سابق استقلال دست به افشاگری درباره پول ناپدید شده در قرارداد استراماچونی زد. او گفت: «حساب ما با ایشان 150 هزار یورو مغایرت دارد. یعنی باشگاه می گوید ما پول را پرداخت کرده‌ایم ولی استراماچونی می‌گوید نه. باشگاه تاکیدش این است میزان پرداختی به او 450 هزار یورو بوده ولی مربی ایتالیایی می گوید 300 هزار یورو بیشتر دریافت نکرده است.»

فیفا هم طرف استراماچونی را گرفت

حالا با توجه به رای صادر شده از سوی فیفا، کاملا مشخص است 150 هزار دلار ناپدید شده است. در اسناد مالی باشگاه استقلال این پول به عنوان پول پرداختی به استراماچونی لحاظ شده ولی این مربی ایتالیایی در فیفا با سند و مدرک ثابت کرده 300 هزار یورو از باشگاه استقلال گرفته نه 450 هزار یورو. رای صادره هم به خوبی حکایت از این موضوع دارد. استراماچونی با استقلال قرارداد دو ساله به ارزش 1.5 میلیون یورو داشت. اگر قرار بود فیفا 450 هزار یورو پرداختی طبق ادعای استقلال را می پذیرفت، قاعدتا رای مالی باید یک میلیون و 50 هزار یورو می شد، نه یک میلیون 300 هزار یورو. طبق خبرهای رسیده از داخل باشگاه، میزان حکم مالی استقلال به احتساب 300 هزار یورو پرداختی، یک میلیون و 200 هزار یورو بوده که 100 هزار یورو هم به خاطر دیرکرد پرداخت پول به آن اضافه شده تا به یک میلیون و 300 هزار یورو برسد. حالا این سوال پیش می‌آید که چرا  هیچکس حاضر نیست بررسی دقیقی روی ماجرای داشته باشد؟ وزارت ورزش هم همچنان با وجود ادعاهای مطرح شده، سکوت کرده و بیانیه رسمی صادر نمی‌کند.

تاسف!

باشگاه استقلال به ادعای احمد سعادتمند قرار بود با استراماچونی توافق کند و از مبلغ درخواستی او بکاهد ولی کاملا پیداست سفر او هم به ایتالیا کوچکترین سودی برای استقلال نداشته. اگر قرار بود استراماچونی با استقلال توافق هم کند بعد از اختلاف نظرهایی که بین او و باشگاه درباره مذاکرات اخیر پیش آمد، دیگر هیچ امیدی به حل مسالمت آمیز مشکل نبود. کاملا پیداست باشگاه استقلال کوچکترین اقدامی برای توافق با استراماچونی نکرد و حالا به چنین سرنوشتی محکوم شده است. نظری سخنگو و عضو هیات مدیره استقلال هم با اظهارات تازه خود نشان می‌دهد انگار آنها خیلی ساده به موضوع نگاه می کنند:«واقعاً جای نگرانی نیست. برخی‌ها مدعی بودند که اگر رای اعلام شود، باید در مدت کوتاه تمام مبلغ را پرداخت کنیم، اما اینگونه نیست! رای اولیه صادر شده و قابل تجدید نظر است. این مبلغ به واسطه اسنادی که وجود دارد، کم خواهد شد. قبلاً گفته می‌شد که استقلال برای این پرونده باید در مدت یک هفته حدود 3 میلیون یورو پرداخت کند، اما حالا می‌بینیم که او درخواست مبلغ حدود یک میلیون و 350 هراز یورویی کرده است. ضمن اینکه ما هنوز این فرصت را داریم برای این پرونده به CAS شکایت کنیم!»

252 252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1455094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =