صادرات ۳۲۸هزار تن کالا از استان قزوین

رییس سازمان صمت استان قزوین در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گفت: در ۷ماهه امسال ۳۲۸هزار تن کالا از استان به چند کشور صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ عزیزاله افضلی، رئیس سازمان صمت استان قزوین در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه گفت: در ٧ماهه امسال ۳۲۸هزار تن کالا از استان قزوین به ارزش ١٦١میلیون دلار به چند کشور صادر شده است که این میزان صادرات از لحاظ وزنی در مقایسه با مدت مشابه پارسال ٣٤درصد و از لحاظ ارزشی ٣٦درصد کاهش داشته است. 
به گفته او، آهن آلات، شیرخشک، تخم مرغ، ظروف یکبار مصرف و ظرف شیشه‌ای عمده کالاهای صادراتی استان بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، این کالاها به کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، ترکمنستان و عمان صادر شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: برای صادرات استان، ٣٤٠میلیون دلار هدف گذاری شده که تا کنون ٤٧درصد آن محقق شده است.
افضلی گفت: نیم درصد در حوزه وزنی و ٩درصد در حوزه ارزشی سهم استان در صادرات کشور است.
او در ادامه از واردات ۶۹هزار تن کالا به ارزش ۳۵۳میلیون دلار از ابتدای امسال تا پایان مهر خبر داد و گفت: این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه پارسال از لحاظ وزنی ۱۸درصد کاهش و از لحاظ ارزشی ۶درصد افزایش داشته است.
به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مواد اولیه برای تولید محصول و کمپرسور برودتی عمده کالاهای وارداتی از کشورهای چین، عمان و ازبکستان بوده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1455746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =