۳ نفر
۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
زمانی که نوار شجریان هم کالای قاچاق بود

مروری بر مجموعه خاطرات رادیو

یکبار در سال ۶۴ مسئولان امنیتی به منزل کارمندان آرشیو رفته بودند و خانه هایشان را بازرسی کردند. خبرش که به من رسید، پیگیر ماجرا شدیم. گفتند در خیابان جمهوری، تعدادی از فروشگاهها، برنامه گلهای رنگارنگ و خوانندگان زن را در حجم انبوه در نوار کاست کشف کرده بودند.
پس از بازرسی در تعدادی از مغازه ها، نوارهای امپکس با آرم رادیو تلویزیون وجود داشته که پیرو آن کشف مهم، ماموران مربوطه به آرشیو رادیو آمده بودند و آنجا را بازرسی کردند. فهمیده بودند جلد آن نوارها در آرشیو وجود دارد ولی یا نواری داخل آن نیست و یا نوار خام به جای نوار اصلی گذاشته اند .

واقعا نسل فعلی نمی تواند حتی باور کند که نوار گلهای رنگارنگ و یا گلهای تازه یا آوازهای بنان، شجریان و بعضی خوانندگان زن، مثل هایده و مرضیه و دلکش و نوارهای صدای جشن هنر و سایر آوازهای سنتی آن زمان به عنوان کالای قاچاق با پیگیری ویژه پیگیری میشد.
به دنبال این حادثه ، به خانه های مسئولان آرشیو ریختند و برایشان احکام تنبیهی و قضایی صادر کردند. بعد از این کشف، ابتدا بازرسی کل کشور   در رادیو مستقر شد و بعد از کلی بررسی، آقای مصطفی محقق داماد تلفنی تماس گرفتند و متن توصیه ای که باید بیشتر از آرشیو مراقبت شود، برای ما نوشتند.
* منتشر شده در کانال تلگرام نویسنده . ۲۳ آبان ۱۳۹۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1455848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =