۹ نفر
۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۰۶:۱۲

آقای قالیباف! بی‌انصاف نباشیم

میرزاعلی آیت‌اللهی
آقای قالیباف! بی‌انصاف نباشیم

مجلس در کشور ما عیوبی ادواری دارد که می تواند فاجعه آمیز باشد.

یکی از عیوب عمده این است که نمایندگان وظیفه اصلی قانونگذاری را بعضا فراموش می کنند و برای کسب محبوبیت و رای آوردن در دوره بعد و جلب حمایت مردم با استفاده از وظیفه نظارتی با برداشت و تفسیر غلط از نظارت به دخالت صریحا می‌خواهند در امور اجرایی با مهره چینی مدیران استانی و شهرستانها دخالت کنند یا پروژه هایی رابه زور به سمت شهرستان حوزه انتحابیه خود بکشند و.......

حالا مسئولین قوه مجریه می مانند که در یک استان حرف کدام نماینده و کدام امام جمعه و یا استاندار و یا فرماندار و در نهایت کدام منطق شایسته سالاری را گوش کنند؟
مشکل وقتی حاد می شود که نماینده ناکام وزیر را استیضاح می کند و شاهبیت بندهای استیضاح هم اتهام ضعف مدیریت است. و همه می دانند که اگر این وزیربا نماینده همراه شده بود بهترین وزیر می شد و حالا وظیفه معاون پارلمانی است که وارد تعامل و..... بشود تا امضاهای استیضاح پس گرفته شود.

سوال اینجاست که وقتی اتهام ضعف مدیریت زده می شود اولین مرحله وجود معیار ارزشیابی دقیق است. درحالی که  هیچ معیار خاصی وجود ندارد. نماینده با استناد به کدام ارزشیابی دقیق عملکرد مدیران و وزرا در مورد ضعف مدیریت آنها  اظهارنظر می کند؟
انتقاد مردم گاهی به این دلیل است که همه موانع را نمی شناسند و از نظر عده زیادی از آنها حکومت یعنی دولت و ضعف همه نهادهای سه قوه را از چشم دولت می بینند ولی نماینده مجلس اگر چنین بصیرت و اطلاعی نداشته باشد که وامصیبتا و اگر بداند و تجاهل کند که واویلا و اگرنماینده رئیس مجلس هم باشد...!؟

آقای قالیباف! یعنی شما نمیدانید در وضعیت فعلی مملکت که یک تحریم ناجوانمردانه در جریان است و لایحه های معاهدات بین المللی در مجمع تشخیص مصلحت معلق مانده  ورود و خروج هر دلار به مملکت هزار گونه گرفتاری و ممنوعیت دارد؟ چرا به جای هماهنگی در جلسه سران قوا مسائل را به غلط به سطح جامعه می کشانید؟
آقای قالیباف! همگان می پرسند که عملکرد شما در شهرداری و سمت های قبلی چگونه بوده است؟
آقای قالیباف عزیز! به عملکرد خویش بیندیشید. شهرداری در زمان شما چند تونل را برنامه ریزی کرد و ساخت ؟ کدام کم ایراد است؟ کدام قبل از شهردارشدن شما شروع به برنامه ریزی و ساخت نشده بود؟
آقای شهردار اسبق! در مورد هزینه و زمان و ضرورت طبقه دوم بزرگراه صدر هم توضیحی بفرمایید.
آقای رئیس مجلس عزیز! اگر ممکن است منابع تامین هزینه تبلیغات انتخاباتی خود را از سال 1384 تاکنون به اطلاع ملت برسانید.
آقای قالیباف! شما رئیس یک قوه در این مملکت هستید و  سابقه اجرایی هم دارید. از محدودیت ها و امکانات فعلی مملکت هم به خوبی آگاه هستید. شما باید تعدیل کننده حرکات تندروانه همکارانتان در مجلس باشید نه اهل شعار دادن و تخریب .
دولت فعلی نه ایده آل است و نه بدون نقص بلکه بسیار هم نارسایی دارد ولی راه برخورد با دولتی که حدود9 ماه تا آخرین لحظات آن باقی مانده و قاعدتا بسیاری از کارگزاران در اواخر ایام کار قهرا و به غلط کم انگیزه تر به کار ادامه می دهند، تندی غیرمنصفانه نیست.

بهترین کار این است که گذشته و رقابت انتخاباتی 1396 را گوشه دل مبارک پنهان بفرمایید و به خاطر جان و رفاه مردم با دولت همکاری کنید تا در این دوران سنگلاخ و پر مشکل بتواندکاروان را اگر به سرمنزل مقصود نمی رساند - که نمی تواند برساند- از به قهقرا رفتن و سقوط به دره های فقر و بدبختی حفظ کند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1455906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    4 0
    پست رباست جمهوری ایشان را کور کرده است!
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    0 0
    واقعا
  • حمید IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۶
    3 0
    (راه برخورد با دولتی که حدود9 ماه تا آخرین لحظات آن باقی مانده و قاعدتا بسیاری از کارگزاران در اواخر ایام کار قهرا و به غلط کم انگیزه تر به کار ادامه می دهند، ) اره راست میگی باقی مونده ولی بی حرکت خنثی
  • IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۸
    4 0
    اقای قالیباف تکلیف املاک نجومی جه شد.ماکه می دانیم جرا اینقدر ایراد می گیرید.پایان