۰ نفر
۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
پیکر المعلم تشییع شد/عکس

ولید المعلم وزیر خارجه فقید سوریه امروز به خاک سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) با انتشار تصاویری از مراسم تشییع وزیر خارجه سوریه اعلام که پیکر او در گورستان المزه به خاک سپرده شد. درگذشت این کهن مرد دیپلماسی سوریه واکنش برخی کشورها را به همراه داشت.

وزارت خارجه عراق درگذشت ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه را تسلیت گفته و او را چهره ای میهن پرست توصیف کرد.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد، المعلم یکی از چهره های میهن پرست بود که در طول دهه ها نقش عمده ای در عرصه دیپلماسی ایفا کرد و زندگی حرفه ای وی پر از سخاوت و کارهای شرافتمندانه برای مردمش بود.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم به نمایندگی از دولت و ملت فلسطین در پیامی به بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، درگذشت ولید المعلم را به خانواده وی، دولت و ملت سوریه تسلیت گفت.

خبرگزاری رسمی فلسطین اعلام کرد، آن مرحوم بیشتر عمر خود را وقف خدمت به میهن و ملت خود و حمایت از مسائل امت به ویژه مساله فلسطین کرد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه نیز درگذشت همتای سوری خود را تسلیت گفته و او را دیپلماتی خردمند خواند که وظایف محوله را به شکل موثری حل کرد و نقش عمده ای در توسعه روابط دوجانبه روسیه و سوریه داشت.

میشل عون، رئیس جمهوری لبنان و نبیه بری، رئیس پارلمان این کشور هم در پیامی به اسد مرگ وزیر خارجه را تسلیت گفتند.

عون نقش المعلم را در زندگی حرفه ای خود در سوریه و خارج از آن ستود و ابراز امیدواری کرد، صلح بار دیگر در سوریه برقرار شود و ملت این کشور از رونق و شکوفایی که شایسته آن هستند، برخوردار شوند.

تلویزیون رسمی سوریه روز دوشنبه درگذشت ولید المعلم ۷۹ ساله، وزیر خارجه و معاون نخست وزیر این کشور را اعلام کرد.

المعلم پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه قاهره در رشته اقتصاد و علوم سیاسی در سال ۱۹۶۴، به وزارت خارجه سوریه پیوست و در عرصه دیپلماسی و سیاسی فعالیت چشم گیری داشت.

وی در طول زندگی حرفه ای خود به عنوان سفیر سوریه در تانزانیا، عربستان، اسپانیا، انگلیس و رومانی فعالیت داشت، سپس مدیریت اداره اسناد وزارت خارجه را برعهده داشت و در جریان مذاکرات صلح عربی اسرائیلی و کنفرانس مادرید سفیر سوریه در آمریکا بود و در این مذاکرات شرکت داشت. المعلم سپس به عنوان دستیار وزیر خارجه سوریه و در مرحله بعد معاون و بعد هم به عنوان وزیر خارجه مشغول فعالیت بود.

پیکر ولید المعلم روز دوشنبه با مشارکت گسترده مردم و شخصیت های نظامی، سیاسی و دولتی سوریه و نیز مقامات خارجی حاضر در این کشور از جمله مقامات روسیه و نمایندگان هیئت های دیپلماتیک عربی و غربی از بیمارستان الشامی واقع در مرکز دمشق به گورستان المزه تشییع شد.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1456480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =