لغت‌نامه دهخدا؛ پیشنهاد غلامرضا اعوانی به دوست‌داران ایرانی کتاب

رییس انجمن فلسفه ایران، با مشارکت در پویش «کتابخوانی ملی» که در هفته کتاب برگزار می‌شود، چند عنوان کتاب را برای مطالعه معرفی و پیشنهاد کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، غلامرضا اعوانی، فیلسوف، رییس انجمن فلسفه ایران و عضو پیوسته فرهنگستان علوم، با مشارکت در پویش «کتابخوانی ملی» که به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران  انجام شده است، گفت: «برای نوشتن کتاب‌های خود از منابع بسیاری استفاده کرده‌ام، ولی از برخی منابع مانند لغت‌نامه دهخدا بهره بسیار بردم و معتقدم هر ایرانی یک لغت‌نامه دهخدا باید داشته باشد؛ چون این کتاب حاصل عمر زنده‌یاد دهخدا و شاگردان اوست.»

وی ادامه داد: «اهمیت کتاب و کتابخوانی بی‌شک بر کسی پوشیده نیست؛ به خصوص در شرایط فعلی که با توجه به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نباید از خانه بیرون رفت. من هم در این ایام از خانه بیرون نرفته‌ام و در حال نوشتن مجموعه کتاب تازه‌ای هستم. معتقدم انسان باید با کتاب مانوس شود زیرا دوستی با کتاب شرط دوستی با علم است. البته امروزه وسایل جایگزین برای مطالعه کتاب وجود دارد اما هیچ کدام جای کتاب را نمی‌گیرند.»

این فیلسوف ادامه داد: «برای هموطنانی که در خارج از کشور زندگی می‌کنند هم خواندن کتاب پنج جلدی «گلچین فلسفه در ایران» را پیشنهاد می‌کنم. این کتاب به همت سیدحسین نصر با کمک جمع بزرگی از پژوهشگران تالیف شده و به اعتقاد من از بهترین کتاب‌هایی است که به زبان انگلیسی نوشته شده است. البته در حال حاضر تنها پنج جلد آن منتشر شده و قرار است به هشت جلد برسد.»

غلامرضا اعوانی، فیلسوف و رییس انجمن حکمت و فلسفه ایران خاطرنشان کرد: «افراد انگلیسی‌زبان با مطالعه این کتاب به عمق فلسفه در ایران و متفکران ایرانی و در نهایت عمق غنای فرهنگی ایران آشنا خواهند شد.»

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1456601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =