ترامپ همه نیروهای آمریکایی را از سومالی خارج می‌کند

تسنیم نوشت: یک رسانه غربی به نقل از منابع آگاه گزارش داد که رئیس‌جمهور آمریکا احتمالاً به‌زودی فرمان بازگشت یا جابجایی تقریباً کل نظامیان آمریکایی مستقر در سومالی را صادر خواهد کرد.

 خبرگزاری رویترز سه‌شنبه شب به نقل از منابع آگاه در دولت آمریکا گزارش داد که انتظار می‌رود دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به‌زودی تقریباً کل نیروهای آمریکایی را از خاک سومالی خارج کند.

این منابع آگاه که به شرط فاش نشدن نامشان با رویترز مصاحبه کرده‌ند، به خبرنگار رویترز گفته اند که هنوز هیچ‌چیز درباره خروج نیروهای آمریکایی از سومالی نهایی نشده و فرماندهان مربوطه نیز هیچ دستوری در این رابطه دریافت نکرده‌اند، اما انتظار می‌رود که دستورات لازم برای خروج نیروهای آمریکایی از خاک سومالی در آینده نزدیک از سوی ترامپ صادر شود.

آمریکا در حال حاضر حدود ۷۰۰ نیروی نظامی در سومالی دارد که آنها را به بهانه آموزش و کمک به نیروهای محلی برای مبارزه با تروریست‌های القاعده و الشباب در سومالی مستقر کرده است.

روز دوشنبه رسانه‌های آمریکایی گزارش‌ دادند که دولت ترامپ قصد دارد بخش دیگری از نیروهای خود را از عراق و افغانستان خارج کند، اما پنتاگون تاکنون در این خصوص اظهارنظر نکرده است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1456798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =