نقشه راه جدید دولت پاشینیان در پی توافق قره‌باغ

ایرنا نوشت: نخست وزیر ارمنستان امروز (چهارشنبه) نقشه راهی را در مورد اولویت‌های کاری دولتش به دنبال توافق اخیر با جمهوری آذربایجان بر سر مناقشه قره‌باغ اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بحبوحه تنش های سیاسی در داخل ارمنستان به دنبال اعتراض برخی در این کشور نسبت به توافق جدید با جمهوری آذربایجان در مورد مناقشه قره‌باغ، نیکول پاشینیان نقشه راهی را در مورد اولویت‌های کاری دولتش ارائه کرد.

 

از جمله تدابیر تعیین شده در این نقشه راه اصلاحات در نیروهای مسلح بوده است.

به دنبال اعتراض ها در ارمنستان نسبت به توافق دولت این کشور با دولت باکو در مورد قره باغ، معترضان خواستار استعفای پاشینیان شدند، اما وی بر تداوم حضورش در قدرت تاکید کرده و عنوان داشته قصدی برای کناره‌گیری از این سمت را ندارد. نخست وزیر ارمنستان اخیرا در مورد درخواست برخی در ارمنستان برای کناره‌گیری از قدرت به دنبال توافق اخیر با جمهوری آذربایجان در مورد قره‌باغ خاطر نشان کرد: تضمین ثبات و امنیت در داخل جامعه از جمله دستورکار من است. مساله دیگری در برنامه کاری من وجود ندارد.

پاشینیان در مورد این نقشه راه گفت: من مسئول غلبه کردن بر این اوضاع با هدف تضمین ثبات و امنیت در ارمنستان هستم.

اتخاذ تدابیر و طرح های جدید برای بهبود وضعیت اقتصاد ارمنستان، اعمال یکسری اصلاحات در امور انتخاباتی، تصویب یک قانون در مورد احزاب سیاسی و ایجاد دادگاه ضد فساد مالی از جمله برنامه های تعیین شده در این نقشه راه عنوان شده است.

به ابتکار روسیه، بامداد دهم نوامبر (۲۰ آبان) سندی برای تحقق آتش‌بس کامل و رفع تمام خصومت‌ها در منطقه درگیری قره‌باغ به امضای «علی‌اف»، «پاشینیان» و «پوتین»  رسید. وظیفه نظارت بر رعایت آتش بس بین دو طرف را نیروهای صلحبان ارتش روسیه به عهده دارند.

310 310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1457001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =