مشارکت ۷۵ درصد اصناف با اجرای طرح پروتکل های بهداشتی

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش میزان شیوع ویروس کرونا گفت: هم‌اکنون بین ۷۵ تا ۸۵ درصد واحدی‌های صنفی این استان پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنند

به گزارش خبرآنلاین از چهارمحال : بیژن بهرامی تاکید کرد: از ابتدای اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مرتبط با شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون، با بررسی‌های انجام شده از سوی گروه‌های بازرسی مشخص شد ۷۵ تا ۸۵ درصد واحدی‌های صنفی استفاده از ماسک و رعایت سایر پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را انجام می‌دهند.
وی افزود: با توجه به لزوم تعطیلی گروه شغلی۲ از ساعت ۱۸ هر روز در زمان اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی، روزانه از ساعت ۱۷:۵۰ گروه‌های بازرسی با عضویت سازمان صنعت، معدن و تجارت، فرمانداری، تعزیرات حکومتی، مرکز بهداشت و اماکن نیروی انتظامی در بازار حضور می‌یابند و تذکر لازم را برای تعطیلی به‌ موقع واحدهای صنفی اعلام می‌کنند.
بهرامی تصریح کرد:در این مدت هشت پرونده مربوط به متخلفان واحدهای صنفی در خصوص نوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی تشکیل و به اداره‌کل تعزیرات حکومتی چهارمحال و بختیاری ارائه شده است.
وی یادآور شد:علاوه بر اطلاع‌رسانی گسترده مبنی بر چگونگی اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مرتبط با ویروس کرونا در استان و لزوم تعطیلی گروه شغلی۲ از ساعت ۱۸ ، متاسفانه فعالان برخی واحدهای صنفی از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند، که البته قابل قبول نیست.
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون هشت هزار و ۱۳۴ بازرسی از اصناف استان انجام شد، که از این تعداد چهار هزار و ۷۱۵ مورد مختص شهرستان شهرکرد است.
وی گفت:به‌ دنبال این تعداد بازدید ۴۵۶ پرونده تخلف در زمینه گران‌فروشی، کم‌فروشی، رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و بی‌توجهی به فاصله‌گذاری اجتماعی صادر شد، که ارزش ریالی مربوط به موارد گران‌فروشی و کم‌فروشی این پرونده‌ها ۲۶۸ میلیون و ۴۲۷ هزار ریال بوده است.
بهرامی تاکید کرد: در این بازرسی‌ها ۵۸ واحدی صنفی فقط از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری پلمب شد و به طور یقین تعداد پلمب واحدهای متخلف در سطح استان از سوی گروه‌های مشترک بازرسی بیشتر است.
وی افزود: در این بازرسی‌ها همچنین ۲هزار و ۴۹۰ مورد تذکر کتبی و شفاهی برای واحدهای صنفی استان صادر و از متخلفان تعهد گرفته شده است.
معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۶۷۵ مورد بازرسی از کارخانه‌های استان، از سوی گروه‌های مشترک بازرسی با عضویت این سازمان، مرکز بهداشت و اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد که ۲۷۱ مورد مختص شهرستان شهرکرد است.
وی یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نظارت بر بازار و استفاده از مواد شوینده، ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای فاصله‌گذاری اجتماعی را در دوران اعمال محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مرتبط با ویروس کرونا تشدید کرده است.
بهرامی اظهار داشت: هم‌اکنون هیچ‌گونه کمبود ماسک سه‌لایه در استان وجود ندارد و آمادگی معرفی متقاضیان به واحدهای تولیدی برای دریافت ماسک با قیمت مصوب دولتی وجود دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1457029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =