توضیحات معاون پارلمانی روحانی درباره کمک معیشتی ۱۲۰ هزار تومانی

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: محل هزینه‌های نهاد ریاست جمهوری از محل اعتبارات این نهاد است و آن هم مثل دستگاه‌های دیگر ردیف بودجه دارد.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور صبح امروز در برنامه سلام صبح بخیر رادیو ایران با اشاره به موضوع طرح کمک معیشتی ۱۲۰ هزار تومانی گفت: دولت با طرح‌هایی که برای مردم گره گشایی کند و مشکلات معیشتی را حل کند استقبال می‌کند، اما در مواجهه با این طرح دو موصوع مهم وجود دارد. اول اینکه قانون اساسی میثاق ملی کشور ماست و اختیارات و وظایف نهادها و قواهای سیاسی کشور را مشخص کرده است بنابراین طرح‌هایی که نمایندگان مطرح می‌کنند نباید با اصول قانون اساسی مغایرت داشته باشد.

وی تصریح کرد: شورای نگهبان هم براین اساس فعالیت می‌کند که طرح‌های تهیه شده توسط نمایندگان، اگر دارای بار مالی باشد، اصولا قابل طرح و تهیه در مجلس نیست.

امیری اضافه کرد: دلیل مخالفت دولت با این طرح یک موضوع مبنایی بود که نباید طرح‌های دارای بار مالی بر اساس اصل ۵۷ قانون اساسی در مجلس مطرح شود. همچنین بر اساس قانون باید محل هزینه تامین شود نه تعیین.

وی ادامه داد: در طرح نمایندگان، محل هزینه تعیین شده بود و به همین دلایل در شورای نگهبان تایید نشد. چنانچه اصلاحیه دیروز مجلس براین طرح در شورای نگهبان تایید شود و این طرح قانونی شود، قطعا دولت اجرا می‌کند.

معاون پارلمانی ریاست جمهور درباره حساب خاص رئیس جمهور و تخصیص مبالغی از آن به یکی از دانشگاه‌های کشور توضیح داد: محل هزینه‌های نهاد ریاست جمهوری از محل اعتبارات این نهاد است و آن هم مثل دستگاه‌های دیگر ردیف بودجه دارد، بر نحوه هزینه اعتبارات نظارت می‌شود و چیزی به نام خزانه دیگر وجود ندارد.

وی ادامه داد: به همان شکلی که وزیر یک دستگاه اختیارات برای هزینه بر اساس قواعد دارد، هزینه‌ها در نهاد ریاست جمهوری هم به همین شکل است و من وجود یک خزانه دیگر یا اعتبار دیگر در دست رییس جمهور را رد می‌کنم و به هیچ وجه چنین چیزی نیست.
امیری خاطرنشان کرد: وضعیت بودجه خوشبختانه بدون فروش نفت تهیه و تدوین می‌شود و ازاواخر تابستان موضوع بودجه را به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کردند و امسال هم مثل سنوات گذشته بودجه تا ۱۵ آذر ماه تقدیم مجلس می‌شود.

۲۱۶۲۱۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1457091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =