ناوگان حمل و نقل  برون شهری با ۵۰درصد ظرفیت فعالیت می باشد

ایرنا نوشت:معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: بنا بر دستورالعمل‌های ستاد کرونا ناوگان مسافربری برون شهری با ۵۰ درصد ظرفیت خود فعال است و تخلف از آن با جریمه و برخورد قاطع مواجه می‌شود.

حسین مالکی  افزود: با اعمال محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا در استان و کشور ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون شهری ،ملزم شدند تا ۵۰ درصد ظرفیت خود مسافر سوار کنند که این موضوع با شروع محدودیت‌های اول آذر ماه با نظارت و حساسیت بیشتری پیگیری می‌شود.
وی ادامه داد: علاوه ‌بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی نظیر استفاده راننده از ماسک، باز گذاشتن شیشه‌های وسیله نقلیه و تهویه مناسب هوا، ضدعفونی کردن ناوگان و تعویض روکش صندلی‌ها و پاکیزگی وسیله نقلیه از دیگر اموری است که رعایت آن از سوی رانندگان و شرکت‌های مسافربری یک ضرورت است.
مالکی با اشاره به راه‌اندازی سامانه سروا و اتصال این سامانه به مرکز بهداشت استان، تصریح کرد: با استفاده از این سامانه رانندگانی که به ویروس کرونا مبتلا می‌شوند، شناسایی و برای قرنطینه ۱۴ روز در محل کار خود حضور پیدا نمی‌کنند.
معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: رانندگانی که نسبت به دستورالعمل‌های مرتبط با کرونا تخلف داشته باشند علاوه‌بر معرفی به کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۲، تا ۵۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند.
مالکی با تاکید بر سوار نکردن مسافرانی که ماسک ندارند، افزود: مسئولیت این تخلف با راننده است و به ازای هر مسافری که ماسک نزده باشد راننده بین ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شود.
گفتنی است،  ناوگان باری چهارمحال و بختیاری ۱۶ هزار و ۵۰۰ راننده با ۷ هزار و ۵۰۰ خودرو و ناوگان مسافری این استان ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو دارد.
چهارمحال و بختیاری با در اختیار داشتن ۲.۱ درصد ناوگان کشور، در مسیر ترانزینی فلات مرکزی به جنوب کشور در مسیر ارتباطی ۲ استان بزرگ اصفهان و خوزستان قرار دارد.
چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با ۹۷۹ هزار نفر جمعیت است.
ویروس کرونا که منجر به بیماری نوپدید کووید ۱۹ شده است، بسیاری از کشورهای جهان درگیر کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.
استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله ۲ متری از یکدیگر، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و حضور در اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1457924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =