برنامه‌های سپاه عشایری فارس برای هفته بسیج

فرمانده سپاه عشایری استان فارس از اجرای بیش از ۳۰۰ برنامه در فضای حقیقی و مجازی به مناسبت هفته بسیج خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین از فارس : سرهنگ عیسی افسری  در تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های هفته بسیج این ناحیه از اجرای ۳۰۰ عنوان برنامه در فضای حقیقی و مجازی خبر داد و اظهار داشت: اعزام کلینیک سیار دامپزشکی با همراهی یک تکنسین یا دامپزشک در قالب ۱۲ گروه جهادی از نیروهای بسیج عشایر از جمله برنامه‌های هفته بسیج سپاه عشایر استان فارس است.

افسری گفت: ارتباط با عشایر دامدار برای بهینه‌سازی و ترویج علمی‌تر شیوه رمه‌گردانی و کوچ نشینی از آموزش‌هایی است که این گروه‌های جهادی در هفته بسیج به عشایر این ارائه خواهند داد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۳.۵ میلیارد تومان کمک مومنانه به دست عشایر جامعه هدف رسیده است با تاکید بر اینکه به هیچ وجه ادعای کافی بودن این کمک‌ها را نداریم، تصریح کرد: با فعالیت و حمایت پایگاه‌های و حوزه‌های مقاومت و نیز گروه‌های جهادی و خیرین این کمک‌های مومنانه شامل بسته‌های معیشتی، آموزشی و بهداشتی تهیه و توزیع شده است که در این راستا قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه استان هم به ما کمک کرد.

 وی با تاکید بر ادامه تهیه و توزیع کمک‌های مومنانه، به طرح نذر خون اشاره و عنوان کرد: کمک به شبکه‌های بهداشت و درمان در رفع آلودگی از دیگر برنامه‌هایی است که با شیوع کرونا آغاز شده و این روزها در هفته بسیج با شدت بیشتری پیگیری می‌شود.

فرمانده سپاه عشایر استان فارس گفت: کاهش آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌های دیگری است که سپاه عشایری فارس در هفته بسیج پیش‌بینی کرده که به دلیل شیوع کرونا، بر بستر فضای مجازی و با پیام به گروه‌های هدف اجرا می‌کند و مباحث طلاق، تحکیم خانواده برای زوجین جوان و دنیای نوجوانی، از جمله مباحثی است که در طرح کاهش آسیب‌های اجتماعی مطرح می‌شود.

وی همچنین از تشکیل شبکه‌ای با حضور دامداران باسواد در فضای مجازی خبر داد و گفت: از آنجا که امکان تشکیل کلاس‌های آموزشی حضوری به دلیل شیوع کرونا وجود ندارد، طرح "اعتلای دام عشایر" را در بستر فضای مجازی به دامداران آموزش می‌دهیم.

افسری بسیج را یک فرهنگ دانست که کشور پویا، فعال و دارای ذهن و هوش اجتماعی بالایی همچون ایران آن را پذیرفته است و اظهار داشت: فرهنگ بسیج خاص زمان جنگ سخت و مسلحانه نیست؛ کما اینکه همانطور که مشاهده می‌کنیم در همه ادوار عمر با برکت انقلاب اسلامی این فرهنگ کارایی داشته و دارد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1458067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =