شکایت‌های ترامپ یکی بعد از دیگری رد می‌شود

ایسنا نوشت: تلاش‌های دونالد ترامپ برای چرخاندن نتایج انتخابات آمریکا به نفع خودش با ضربه جدیدی مواجه شد چرا که یک قاضی فدرال شنبه با تلاش کمپین او برای ابطال میلیون‌ها رای در پنسیلوانیا مخالفت کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ماتئو برن، قاضی منطقه‌ای آمریکا حکم داد که تلاش‌های کمپین دونالد ترامپ برای متوقف کردن مقام‌های پنسیلوانیا از تایید پیروزی جو بایدن در این ایالت "بدون پشتوانه شواهد و مدارک" است.

قاضی برن نوشت: این دادگاه با استدلال‌های حقوقی ضعیف و اتهام‌زنی بر پایه حدس و گمان مواجه شده است. در ایالات متحده آمریکا، این نمی‌تواند موجب محرومیت حتی یک رای‌دهنده شود، چه رسد به محرومیت تمام رای‌دهندگان در ششمین ایالات پرجمعیت آن.

این شکایت به منظور متوقف کردن مقام‌ها از تایید پیروزی بایدن در ایالت پنسیلوانیا بود و آنها استدلال می‌کردند که برخی بخش‌ها به غلط به رای‌دهندگان اجازه داده‌اند تا ایرادهایی که در برگه‌های رای پستی داشته‌اند، اصلاح کنند.

پت تومی، سناتور جمهوری‌خواه اهل پنسیلوانیا گفت ترامپ "به تمام گزینه‌های حقوقی ممکن متوسل شد" تا نتایج در پنسیلوانیا را به چالش بکشد. او از ترامپ خواست تا به شکست در انتخابات اذعان کند و پیروزی بایدن را تبریک بگوید. تعداد دیگری از جمهوری‌خواهان کنگره هم از ترامپ خواسته‌اند شکست را بپذیرد.

وکلای ترامپ گفته‌اند که به این احکام اعتراض می‌کنند و امید دارند تا به سرعت به دیوان عالی آمریکا برسند. رودی جولیانی و جنا الیس در بیانیه‌ای گفتند: متاسفیم که حتی فرصت پیدا نکردیم که شواهدمان را در جلسه ارائه دهیم. متاسفانه این سانسور ادامه دارد.

دونالد ترامپ برای تغییر نتایچ این انتخابات به نفع خودش نیاز دارد که نتیجه در پنسیلوانیا را تغییر دهد. مقام‌های ایالتی پنسیلوانیا دوشنبه نتایج را تایید می‌کنند.

دموکرات‌ها می‌گویند حکم روز شنبه اثبات دیگری است که اتهام‌زنی ترامپ درباره تقلب بی‌پایه و اساس است. مایکل گوین، سخنگوی بایدن در بیانیه‌ای گفت: کشور ما تلاش ترامپ برای معکوس کردن نتایج یک انتخاباتی که او قاطعانه باخته است، تحمل نخواهد کرد.

در همین حال یک قاضی در نوادا با درخواست فوری از مقام‌های این ایالت برای توقف تایید نتایج انتخابات سوم نوامبر مخالفت کرد. این قاضی گفته است، با تایید این کار بیش از یک میلیون از رای‌دهندگان این ایالت از حق خود محروم می‌شدند.

"پروژه انسجام انتخابات" که سازمانی تحت رهبری یک فعال جناح راستگراست، مدعی تقلب رای‌دهندگان شده است. این سازمان مدعی است که حدود ۱۴۰۰ تن را شناسایی کرده که برای رای دادن در نوادا ثبت‌نام کردند و بعد به کالیفرنیا رفته‌اند و بعد در نوادا رای داده‌اند.

گلوریا استورمن، قاضی منطقه‌ای آمریکا اعلام کرد: یک چاره اداری برای تقلب انتخاباتی وجود دارد. اما یک راه جبرانی که می‌خواهد نتایج یک انتخابات را باطل کند، از نظر من، درخواست شوکه‌کننده‌ای است.

در همین حال، کمپین ترامپ شنبه بار دیگر خواستار بازشماری آراء در ایالت جورجیا شده و اصرار دارد که شمارش سوم باید شامل تطبیق امضا و دیگر موارد باشد. آرای جورجیا یک بار بازشماری شده و نتایج آن روز جمعه تایید و از سوی مسوول ایالتی به نفع جو بایدن اعلام شد.

در بیانیه کمپین ترامپ آمده است: بدون تطابق امضا، این بازشماری ساختگی بوده و بار دیگر اجازه شمارش آرای غیر قانونی را می‌دهد. چنانچه تطبیق انجام نشود، این هم مثل شمارش و بازشماری سری قبل ساختگی خواهد بود. بیایید نتایج غلط به مردم ارائه ندهیم.


310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1458228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • sajad CA ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 3
    حالا کی دروغ میگه اینجا من نفهمیدم