۰ نفر
۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱
عراق از افزایش تحرکات داعش خبر داد

ایرنا نوشت: فواد حسین وزیر امور خارجه عراق اعلام کرد که گروه تروریستی داعش تحرکات و فعالیت خود در عراق را افزایش داده است.

 فواد حسین که برای انجام دیدار کاری دو روزه در مسکو بسر می برد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرگزاری ریانووستی خاطرنشان کرد: متاسفانه گروه تروریستی داعش هنوز وجود دارد و در مقایسه با چند ماه پیش فعالتر شده است.

وی افزود: ما اطلاعاتی در اختیار داریم که گروه داعش در مناطق انبار، کرکوک و دیاله و برخی نواحی نینوا حضور دارد.  

وزیر خارجه عراق گفت که تروریست های داعشی فعال در عراق تابعیت کشورهای مختلف را دارند و دولت عراق با کشورهای اروپای غربی در مورد اتباع این کشورها که عضو داعش هستند و در عراق مرتکب اعمال تروریستی شده اند مذاکره می کند.

عراق نیاز به همکاری با سازمان های اطلاعاتی 

وزیر خارجه عراق گفت که کشورش نیاز به همکاری با سازمان های اطلاعاتی کشورهای دیگر برای مبارزه با گروه تروریستی داعش دارد.

وی ادامه داد: کانون ها و گروه های داعش در مکان های مختلف عراق وجود دارند و فعالیت می کنند و موقعیت آنها پس از قلع و قمع این گروه در عراق تغییر کرد.

وی بر نیاز کشورش به همکاری با سازمان های اطلاعاتی کشورهای دیگر و در عرصه تسلیحات تاکید کرد و گفت: در مورد خروج کامل نیروهای خارجی از عراق هم ما از خروج نیروهای جنگی صحبت می کنیم. اما آنچه که مربوط به مستشاران نظامی و همکاری در عرصه تجسسی علیه داعش یا آموزش های نظامی می شود موضوع دیگری است.  

«فواد حسین» وزیر امور خارجه عراق دیروز هم اعلام کرد که کشورش علاقه‌مند به توسعه همکاریهای فنی - نظامی با روسیه است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، وزیر خارجه عراق در نشست مطبوعاتی مشترک با «سرگئی لاوروف» همتای روس وی، در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر امکان خرید سامانه‌های پدافند هوایی از مسکو گفت: در دیدار امروز با وزیر خارجه روسیه، گفت و گوی کوتاهی در مورد همکاریهای فنی - نظامی دو کشور داشتیم.  

وی افزود: اما موضوع توسعه همکاریهای فنی - نظامی مسکو و بغداد در جریان سفر آینده وزیر دفاع عراق به روسیه بطور مفصل مطرح و بررسی خواهد شد.  

مذاکره با آمریکا برای خروج نیروهای نظامی این کشور از عراق

وزیر خارجه عراق در ادامه سخنان خود به مذاکرات کشورش با آمریکا برای خروج نیروهای نظامی از این کشور اشاره کرد و گفت: مساله کاهش حضور آمریکا در عراق به دو مورد مربوط می‌شود.

وی افزود: مورد اول تصمیم نمایندگان پارلمان عراق برای خروج کامل نیروهای آمریکایی از کشور است و مورد دوم هم به تغییر وضع امنیتی عراق بستگی دارد.

فواد حسین با بیان اینکه از مدتی پیش با آمریکا گفت و گوهای راهبردی در مورد مبارزه با تروریسم داریم، اضافه کرد: نتایج این گفت و گوها بویژه بخش دوم آن که در آمریکا برگزار شد، شامل خروج نیروهای این کشور از عراق و تایید برنامه خروج آنها از کشور ما بود.

وی ادامه داد: تا زمان برگزاری گفت و گوها، در خاک عراق ۵ هزار و ۲۰۰ نظامی آمریکایی وجود داشت و در نتیجه مذاکرات این رقم به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر کاهش یافت. در نتیجه مذاکرات کارشناسان دو کشور و تماس نخست‌وزیر عراق با وزیر خارجه آمریکا توافق شد که ۵۰۰ آمریکایی نیز عراق را ترک کنند.

وزیر خارجه عراق گفت: آنچه که به همکاری با کشورهای دیگر از جمله روسیه در عرصه مبارزه با تروریسم مربوط می‌شود، این همکاری‌ها جریان دارد و چنین مبارزه‌ای با کانون تروریست‌ها در سوریه جریان دارد و برای همکاری در این عرصه با کشورهای دیگر آمادگی داریم، زیرا تروریسم برای همه کشورها تهدید محسوب می‌شود.

311311
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1459830

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =