حدود ۵۰ درصد مبتلایان به کرونا سالمند هستند

تسنیم نوشت: سخنگوی وزارت بهداشت به ارائه توصیه‌هایی برای حفظ سلامت سالمندان از بیماری کرونا پرداخت.

سیما سادات لاری با اشاره به این‌که سالمندان از آسیب‌پذیرترین گروه‌های جامعه در برابر ابتلا به بیماری کرونا هستند، اظهار کرد: حدود ۵۰.۴ درصد از ابتلاها به بیماری کووید۱۹ و ۷۰ درصد موارد مرگ‌ومیر ناشی از این بیماری در سالمندان اتفاق می‌افتد بنابراین لازم است که با هوشیاری و دقت‌نظر لازم و پرهیز از هرگونه اضطراب و نگرانی، نسبت به رعایت نکات بهداشتی در قبال سالمندان اقدام شود.

وی افزود: توصیه ما به سالمندان و اطرافیان آن‌ها این است که خرید مایحتاج روزمره خارج از منزل افراد سالمند به فرد دیگری غیر از فرد سالمند واگذار شود و افراد سالمند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنند. اطرافیان سالمندان در صورت داشتن هرگونه علائم سرفه، تب، عطسه حتماً از ماسک استفاده کنند و از فرد سالمند فاصله بگیرند.

لاری ادامه داد: از در آغوش گرفتن فرد سالمند خودداری کنید همچنین برای حفظ سلامت سالمندان از پذیرش مهمان و رفتن به مهمانی، به طور جدی پرهیز کنید.

سخنگوی وزارت بهداشت تأکید کرد: در صورت وجود سابقه ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای در فرد سالمند، ضمن پیگیری و اقدام به مراقبت‌های ویژه بیماری این عزیزان، از خروج آنها از منزل خودداری شود.

۲۳۵۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1460205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =