عضو حزب کارگزاران: اصولگراها صددرصد با آمریکا مذاکره می کنند /علی لاریجانی زرنگ تر و خطرپذیرتر از روحانی است

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران به روزنامه شرق گفت: علی لاریجانی باهوش و سیاست‌مدار است.

علی‌محمد نمازی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران و نماینده مجلس ششم، درباره انتخابات ریاست‌جمهوری و فعالیت‌های این حزب برای سال ۱۴۰۰ گفت و گویی داشته و تایید کرده که علی لاریجانی می تواند نامزد مورد حمایت این حزب باشد.

 بخشی از این گفت و گو را در ادامه به نقل از روزنامه شرق می‌خوانید:

اگر برخی احزاب اصلاح‌طلب مثل حزب اعتماد ملی، جمهوریت یا اتحاد ملت افرادی مانند رضا خاتمی را بخواهد مطرح کنند و حزب شما کاندیدا نداشته باشد و از شما بخواهند که به خاطر آنها کنار بروید، آیا کارگزاران کنار می‌روند؟

احزاب اصلاح‌طلب قبل از ثبت‌نام یا بعد از بررسی انجام صلاحیت‌ها باید تلاش کنند. مثلا اگر تعدادی از کاندیداهای اصلاح‌طلب از حزب ما تأیید شدند، باید سعی کنیم نظر دیگران را با خودمان همراه کنیم، در غیر این صورت باید بررسی شود که اگر ادامه دهند و حمایت کنند، آیا آنها رأی می‌آورند یا خیر؟ اگر فکر کردند رأی نمی‌آورد، انصراف دهند اما اگر چند کاندیدای اصلاح‌طلب حضور داشتند، باید برای ائتلاف تلاش شود. ائتلاف حول یک محور است که براساس ابزارهای نظرسنجی باید کاندیداهایی که احتمال رأی‌آوری بیشتری دارد، حول آن ائتلاف صورت گیرد و همگی از آن کاندیداها حمایت کنند. البته هنوز روی این نظریه صحبتی نشده است.

جایگاه آقای خاتمی را در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده چگونه ارزیابی می‌کنید؟ او در انتخابات دوره یازدهم، مجلس دهم و خبرگان نظری نداد.

امروز آن شرایط فراهم نیست، ضمن اینکه خود مردم شخص محمد خاتمی را دوست دارند اما او از کاندیدایی حمایت و تبعیت نمی‌کند. این زمینه فراهم نیست به‌جز اینکه اصلاح‌طلب‌ها بر سر یک کاندیدای شاخص به توافق برسند و خاتمی از آن کاندیدا حمایت کند. این‌طور نیست که بگوید به فلان فهرست در شوراها، مجلس و ریاست‌جمهوری رأی دهند. باید خود کاندیدای مورد نظر میان مردم پذیرفته شود اما اگر شخص خاتمی وارد عرصه شود به‌طور حتم انتخاب خواهد شد.

آیا برنامه حزب کارگزاران برای انتخابات ١٤۰۰ آماده شده است؟

شورای مرکزی، راهبرد خودش را تهیه می‌کند که بگوید راهبرد و انتظار من از کاندیدای ریاست‌جمهوری این است. اقدامات و جمع‌بندی برای رسیدن به کاندیدایی که شورای هماهنگی کشور انجام می‌دهد، صورت می‌گیرد و حزب در آنجا نقش قوی دارد تا وقتی کاندیدای خاصی از خروجی شورای هماهنگی بیرون آمد، حزب نظر خودش را اعلام کند که البته هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم ولی در دوره‌های قبلی حزب همیشه با بقیه احزاب به هماهنگی و تفاهم رسیده است و به سمت ائتلاف می‌رود. در شوراهای اسلامی شهر هم همین‌طور است.

چقدر احتمال می‌دهید حزب کارگزاران به سمت علی لاریجانی برود؟ چون دو سال پیش آقای عطریانفر گفت اگر قرار باشد بین عارف و لاریجانی یکی را انتخاب کنیم، لاریجانی انتخاب ماست.

درحال‌حاضر احتمالش صفر است. خانواده لاریجانی نسبت به سه سال پیش تغییر بسیاری کرده است. ‌علی لاریجانی باهوش و سیاست‌مدار است. 

لاریجانی فعلی، نشان داده است که با اصلاح‌طلبان بهتر کار می‌کند

لاریجانی فعلی، نشان داده است که با اصلاح‌طلبان بهتر کار می‌کند. مثلا مصوب‌کردن برجام و تلاش برای تثبیت لایحه اما لاریجانی از روحانی بسیار زرنگ‌تر است و هم وقت و انرژی بیشتری دارد و هم جوان‌تر است، از نظر خانوادگی هم در حوزه اداره کشور قوی‌تر بوده و هم خطرپذیرتر از روحانی است‌.

آیا باور دارید که اگر اصولگراها در سیاست به قدرت برسند، باز مذاکره می‌کنند؟

بله صددرصد. هرکس انتخاب شود دوست دارد با مذاکره ناجی کشور باشد.

۲۷۲۱۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1460815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =