۲ نفر
۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۰
پیش‌بینی فعالان بازار از قیمت سکه

در پی افزایش قیمت دلار در بازار تهران قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید از سد سخت مقاومتی ۱۱ میلیون تومان عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین بر اساس اعلام فعالان بازار افزایش قیمت دلار در بازار آزاد و صرافی‌ها زمینه را برای بازگشت قیمت سکه به کانال ۱۱ میلیون تومان فراهم کرد.
امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با افزایشی در محدوده ۲۰۰ هزار تومان به حدود ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسید.
قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با رشدی در محدوده ۱۰۰ هزار تومان ۱۰ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان اعلام شد. در این مسیر قیمت نیم سکه نیز رشد ۲۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد و هر قطعه نیم سکه به قیمت ۵ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان فروخته شد .

سکه

قیمت ربع سکه نیز با رشد ۱۰۰ هزار تومانی ۳ میلیون و ۹۵۸ هزار تومان اعلام شد . افزایش قیمت‌ها در بازار سکه در حالی اتفاق افتاد که معدود صرافانی که سکه را از فروشندگان خریداری می‌کردند بهای خرید خود را افزایش ندادند. فاصله قیمت خرید و فروش سکه این روزها در بازار افزایشی قابل توجه را تجربه کرده است . به عبارت دیگر در حالیکه هر قطعه سکه ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود صرافان حاضر به خرید سکه به قیمتی بالاتر از ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نبودند و همین فاصله قابل توجه نشان می‌دهد قیمت سکه در روزهای آینده می‌تواند دستخوش کاهش شود.
از سوی دیگر بسیاری از تحلیلگران معتقدند نوسان قیمت دلار ادامه داشته و دلار بار دیگر به کانال ۲۴ هزار تومان در روزهای آتی باز خواهد گشت که این امر می‌تواند جو حاکم بر بازار سکه را دستخوش تغییر کرده و موجبات کاهش نرخ را فراهم کند. خصوصاً که اخبار منتشر شده در خصوص کشف واکسن کرونا کرونا و تاثیر پذیری آن بهای طلا در بازارهای جهانی را به شدت نزولی کرده و سبب شده است قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی به محدوده ۱۷۷۷ دلار برسد .
۲۲۳۲۲۳
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1461456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =