شما نظر بدهید/ حرف‌های بهروز افخمی درباره محدودیت‌های کرونایی و پاسخ مصطفی جلالی‌فخر را چطور ارزیابی‌ می‌کنید؟

پس از اظهارات بهروز افخمی در مخالفت با محدودیت‌های کرونایی، دکتر مصطفی جلالی‌فخر، از خطر این‌گونه دخالت‌های غیر تخصصی در عرصه سلامت و پزشکی گفت.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، افخمی می‌گوید جلوگیری از شیوع ویروس کووید  19 در ایران، دیگر امکان‌پذیر نیست، نیمی از مردم  تا الان کرونا گرفته‌اند و  نمی‌شود به بهانه جلوگیری از مرگ و میر بیشتر، کشور را تعطیل کرد.  (مشروح گفت‌وگو با بهروز افخمی را بخوانید)

در مقابل، دکتر جلالی‌فخر، تاکید می‌کند وقتی کسی صلاحیت ندارد و وارد حوزه سلامت و پزشکی می‌شود و درباره همه‌گیری کرونا نظر می‌دهد، امر خطرناکی است. او از افخمی می‌پرسد چطور این کارگردان سینما می‌تواند به راحتی بگوید ۴۰۰ تا ۶۰۰ کشته در روز، فاجعه نیست؟ (مشروح گفتگو با دکتر جلالی فخر را بخوانید)

شما در این‌باره چه فکر می‌کنید. نظر خود را زیر همین مطلب در بخش‌ کامنت‌ها با ما درمیان بگذارید.

۲۴۱۲۴۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1461535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 29
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسنعلی NL ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    35 10
    من کلا با حرف منطقی و برخاسته از دانش روز موافقم انچه از ایشان دیدم فاقد عناصر مطلوب بوده و لذا امیدوترم که سخنانش را اصلاح کند یا دیگر اظهار نظر نکند
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      27 11
      تو کل کارنامه تخصصی بهروز افخمی یه فیلم متوسط هم نیست. برجسته ترین اثرش عروس هست که از نظر فیلمنانه فلجه. اونوقت این آدم حق نداره بیاد راجع به مسایل پزشکی حرف بزنه. این آدم سوادش در حد یه دانشجو سال اول هنر هم نیست.
    • دکتر ونوس و. IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
      19 4
      حرفای ایشون از نظر اپیدمیولوژیک اتفاقا کاملا صحیحه. ضمن اینکه متاسفانه مردم کم سواد ما هیچ چیز در رابطه با پاتوژنیسیته و ویرولانس این ویروس نمیدونن و بدبختانه تر اینکه مسئولینی هم که متولی امر بهداشت و درمان هستن پایه ی علمی بسیار ضعیفی دارن و از پزشکان نازنین سهمیه ای هستن! تمام این اقداماتی که الان داره انجام میشه مضحک و بی پایه و اساس و فاقد استدلال علمیه
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    32 23
    به نظر من که محدودیت به این سبک نصف و نیمه فایده‌ای نداره و از این جهت با آقای افخمی موافقم .
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    41 10
    من تا حالا ندیدم هنرمندان جهان اینچنین سخنانی بگویند. همانطور که کمتر دیدم در فوتبال اروپا مثل ما پس از هر خطا به داور یورش ببرند. به نظر همه اینها مربوط به ریشه تربیتی و اتمسفر سیاسی، اجتماعی جامعه است. به قول معروف همه چیزمان باید به همه چیزمان بیاید.
  • ستاره روشن CA ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    35 4
    محدودیت به این شکل مسخره فقط مردم رو خسته و کلافه می کنه و تاثیر چندانی در کنترل بیماری نداره. برن ببینن کشورهای موفق چه می کنن همون کار رو بکنن. یک بام و دو هوا که نمی شه
  • ناصر IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    30 11
    به نظر بنده ایشان در این حوزه هیچ صلاحیتی برای اظهار نظر ندارد
  • عسکر ایوبی فراهانی SE ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    14 31
    حرفاش منطقی بود اما مثل خیلی از موارد برداشت سیاسی شد
  • صداقت IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    28 16
    ... اين افخمى اگه خيلى ميفهمه بره سينما و فضاى فرهنگى رو نقد كنه پزشكى به سينما ربطى نداره بهتره يك متخصص پزشكى نظر بده نه يك آرتيست!!!
  • ایرانی IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    40 9
    مشکل در کشور ما اینه که کسانی در جایگاهایی هستند که در اون دانش و تخصص ندارند و هرکسی در زمینه ای که تخصص و دانش نداره حرف میزنه. مثلا کارگردان میاد در مورد بهداشت و درمان صحبت میکنه، فوتبالیست میاد در مورد سیاست و ....!!! دورانی که یک نفر در تمامی علوم متخصص میشد و اون شخص را حکیم و ... میگفتند گذشته است
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    25 7
    آقای افخمی فرد مسن در خانه ندارد که نگران ابتلا او باشد
  • علی IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    13 2
    از نظر من همه میتونیم خواستار پاسخگویی دولت و حاکمیت در زمینه اقداماتش در راه مبارزه با کرونا باشیم علی الخصوص زمانی که این اقدامات در نزدیک به یکسال گذشته تاکنون منجر به کاهش موج مرگ و میر نشده باشه. ربطی هم نداره متخصص امر باشیم یا نه.
  • غلامرضا علیزاده IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    13 19
    افخمی راست میگوید.
  • NL ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    19 10
    .... اقای افخمی.... درباره مرگ ادمها چنان راحت سخن می گوید که انگار دارد یک لیوان اب می خورد عجیب است!!!!!!!
  • مرتضی IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    10 8
    مناسبتر این است که هر کسی در حوزه تخصصی خودش صحبت کند
  • محسن زاهدی IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    16 2
    تعطیل کردن فقط پاساژ ها یا بازار تهران هیچ نقشی توی آمار نداره این ستاد مقابله با کرونا ... الکی تعطیل کردش .... من از جاده شریف آباد داشتم به سمت تهران میومدم کارخونه رادیاتور سازی موقع تعطیل کردن برین ی سری بزنین ببینین چه خبره ۵ تا اتوبوس برای حمل کارمندا اونجا بودن توش پر از آدم آخه ستاد مقابله با کرونای .... میایی اونوقت بازار رو تعطیل میکنی اینجا کرونا نیستش
  • سیروس GB ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    13 9
    به طور کلی ورود یه سینماگر به یک اپیدمی پزشکی و اظهار نظر بیشتر شبیه یک شوخی خطرناک هست و جناب دکتر جلالی فخر متن بسیار مناسبی رو به کار بردند و از ایشون نهایت تشکر را دارم.
    • OM ۰۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
      0 9
      آقا کجا خطرناکه آلان شما از بنده بخواه جراحی قلب انجام بدم بنده نه نمی گم.. اینجا ایران است. ما ایرانیان در تمام زمینه‌ها ی علمی تخصص و دانش داریم.
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    13 5
    علم پزشکی و آمار در مورد کشور عراق و برخی از کشورها باسطح امکانات درمانی پایین بی جواب مونده ... شرکت جمعیت میلیونی بدو ن ماسک در مراسم محرم - اربعین - و مراسم مذهبی دیگر - که هر روز داره از ماهواره ها پخش میشه .و باز هم ادامه داره . طبق امار اقای حریر چی الان باید چند میلیون کشته داده باشند اما میبینیم که اینطور نیست . این استرس و نگرانی اقتصادیه که مردم و بیچاره کرده نه کرونا
  • NL ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    9 8
    متاسفانه نداشتن تخصص و اطهار نظر کردن در تمام موارد و پافشاری بر صحت ادعا ؛بیماری خطرناکتر از کرونا ست که گریبان جامعه را گرفته
  • محمد IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    10 0
    کلا بدبختی کشور ما همینه که هرکسی به خودش اجازه میده تو هرموضوعی اظهار نظر کنه
  • NL ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    13 2
    درسته که حرف رو باید متخصصین بزنند ولی این دلیل نمیشه به حرفهای حساب شده دیگران بی اعتنا باشیم حرف همه افراد باید شنیده بشه و بهترین ها انتخاب و عمل بشه اینو میگن حرف حساب
  • محمد IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    9 8
    اونجاش تکان دهنده بود که مصاحبه کننده میپرسه ازش اگه به حرف شما گوش کردیم و تعداد تلفات از صد هزار و 120 هزارم گذشت چی؟ افخمی میگه: اونوقت میگم نمیشه تحلیل اماری دقیق کرد؟ کاش قبل از اینکه بره توی خط فیلم سازی, کمی ریاضیات یا فلسفه میخوند... ذهنش اصلا منطقی نیست...
  • محمود IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    11 9
    در ارتباط با مسایل پزشکی باید دانشمندان و متخصصین این رشته نظر بدهند اگر هر تجربای هم موفق نباشد بازهم باید به انها اعتماد کنیم.اقای افخمی اصلا صاحب نظر نیست /اوحتی در کار نمایش /سینما/ادبیات هم صاحب نظر نیست .ایشان هر حرفی میزنه برای خود نمایی است /یادمان نرفته چگونه به نویسنده بزرگ اقای هدایت توهین کرد.
  • رهگذر IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    10 6
    شما می توانید به آقای افخمی ایراد وارد کنید که حوزه تخصصی شان نبوده که نظر داده اما این را نمی توان نادیده گرفت که رفتار مسئولان و حتی متولیان حوزه سلامت مردم و بعضی از متخصصان اقناعی نبوده و نظرات ضد و نقیض شان بعد از قریب به 10 ماه موجب تردیدها شده. درضمن این موضوع به کشورما محدود نشده و حتی آلمان و امثال آن هم با این قضیه مواجهند. در کل نظرافخمی را قابل طرح می دانم و نباید با حمله به اون پاسخ گفت.
  • محمدحسین IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    8 1
    والا باید یک تحلیل انجام بشه چطوری روحانی اول تابستون گفت 30 میلیون گرفتند. با این تلفات و ابتلایی که از اون زمان تا امروز داشتیم فکر کنم بالای 200 میلیون از 80 میلیون ایرانی گرفتند. قرنطینه و تعطیلی واقعا کمک می‌کنه ولی به شرط این که دولت درآمد از دست رفته مردم رو هم تو اون مدت بده نه با صدهزار تومن نفری در ماه منت هم بذاره. اقلا ماهی سه میلیون به هر خانواده باید بده ما هم دعاشون می‌کنیم کرونا هم میاد پایین
  • آسو IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    6 6
    یاد ترامپ و وایتکس افتادم ،خواستم خدا رو شکر کنم که افخمی رئیس جمهور نشده،یه هو یه خاطراتی یادم افتاد و متوجه شدم اگر هم بشه ما تجربه اش رو داریم،
  • مهدی کرمی IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۱
    9 3
    سلام. آقای دکتر بدون این که متن نامه را درست بخوانند، رفته اند سراغ حمله به سابقه و نظرات آقای افخمی در باره ی کن و هدایت و با این که صلاحیت بحث درباره ی صحت ادعاهای آقای افخمی در این دو مورد را هم ندارند، از آن ها به عنوان ادعاهای غلط اسم برده اند. مهم تر از این ها، در حالی نظر دادن دربارۀ مسئله ای مثل "کرونا" را، که ضررها و محدودیت های گستردۀ اجتماعی در پی داشته، منحصر به پزشکان می کنند که خود جامعه ی بهداشتی کشورمان (و حتی سازمان بهداشت جهانی) اعتراف می کند که "نمی داند" دقیقا با چه ویروسی طرف است و راه "درمان" آن چیست. همین طور چند مقایسه و نتیجه ی ساده ی آماری را "دخالت در امور پزشکی" می دانند و از این که "فرد مداخله گر" تا الان محکومیت قضایی دریافت نکرده و راست راست در خیابان راه می رود، ابراز شگفتی می کنند. از کرونا چیزی بیشتر از جناب دکتر، نانوای سر کوچه و بقیه ی مردم نمی دانم. در نتیجه "علمی" را هم که آقای دکتر "می دانند" یعنی چه و فکر می کنند بقیه نمی دانند، با عشق فراوان به همراه چند شاخه نبات، به خودشان تقدیم می کنم.
  • ناشناس IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۲
    0 1
    دوره دوره آخرالزمان شده آدم نمیدونه کی راست میگه کی دروغ ازازمسولین بگیرتامردم