رمدسیور تاثیر چندانی در درمان کرونا ندارد/ فوت ۱۶۶ کودک از ابتدای شیوع بیماری در اصفهان

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه «رمدسیور» تنها به مدت سه و نیم روز طول درمان بیماری کرونا را کاهش می‌دهد، گفت: برخی اثرات منفی و برخی ثرات مثبت برای این دارو گزارش شده است اما به طر کلی دارو در درمان بیماری تأثیر زیادی ندارد.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان: بهروز کلیدری پیش از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی بستری در بیمارستان‌های استان اصفهان اظهار داشت: این در شرایطی  است که در روزهای پایانی آبان ماه به رقم دو هزار و ۲۰۰ بستری نیز رسیدیم.

وی با اشاره به اینکه امروز آمار  کل بستری های استان با کاهشی چشمگیری به یک هزار و ۵۵۰ بیمار بستری رسیده است، تاکید کرد: در آذر ماه آمار مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا ۱۵ درصد کاهش داشته است؛ آثار محدودیت‌های اعمال شده در دو هفته گذشته را در طول دو هفته آینده شاهد خواهیم بود و ادامه این روند منوط به رعایت پروتکلها توسط شهروندان و همچنین ادامه مقررات  ضوابط در ارتباط با برخورد با کرونا توسط مسئولان است.

ضرورت بازگشایی اصناف به صورت مرحله‌ای

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به ضرورت بازگشایی اصناف به صورت مرحله‌ای انجام شود و با محدودیت زمانی گفت: بر این اعتقادیم که محدودیت های شبانه باید ادامه پیدا کند چراکه دورهمی های خانوادگی از عوامل اصلی گسترش ایپدمی بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای شروع کرونا تا روز گذشته در مجموع ۶۳ هزار و ۵۰۰ بیمار در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شده است، ابراز داشت: از این تعداد بیمار حدود ۶ هزار و ۷۰۰ نفر بیمار قطعی و مشکوک فوت شده‌اند که تست کرونای بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از آنها مثبت بوده است.

۶۵۰ مادر باردار مبتلا به کرونا در استان اصفهان

کلیدری با اشاره به شناسایی ۶۵۰ مادر باردار مبتلا به کرونا در استان اصفهان که از این تعداد ۱۱ مادر جان خود را از دست داده اند، گفت: همچنین ۱۶۶ کودک به دلیل کرونا در اصفهان جان خود را از دست داده اند.

وی با اشاره به ابتلای چهار هزار و ۴۰۰ نفر از کادر درمان به کرونا در اصفهان و شهادت  ۱۲ نفر مدافع سلامت ابراز داشت: از ابتدای شیوع کرونا ۱۶۶ نفر بیمار زیر ۱۸ سال مبتلا به کرونا در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان جان خود را از دست داده‌اند که بسیاری از آنها دانش آموز بوده اند.

تست‌ های مثبت کرونا در اصفهان به ۳۰ درصد کاهش یافته است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه تست‌ های مثبت کرونا در اصفهان به ۳۰ درصد کاهش یافته است، ابراز داشت:در حال حاضر یک هزار تیم تحت عنوان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در استان اصفهان غربالگری خانه به خانه را دنبال می‌کنند.

وی گفت: کیت‌های سریع نیز در اختیار ما قرار دارد و با رصد صورت گرفته در این طرح اقدامات بعدی برای مراقبت از این بیماران در دستور کار قرار می‌گیرد.

کلیدری با بیان اینکه برداشت محصول، تجمعات، ورود کارگران فصلی دیگر استان‌ها، مراسم‌های عزا و عروسی رد شهرستانها در ایجاد موج شیوع کرونا موثر بوده است، گف: در یک مراسم در سمیرم ۱۱۲ نفر به کرونا مبتلا شدند که ۲۳ نفر بستری و سه نفر فوت شدند.

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه گاهی «رمدسیور» تنها به مدت سه و نیم روز طول درمان بیماری کرونا را کاهش می‌دهد، گفت: برخی اثرات منفی و برخی ثرات مثبت برای این دارو گزارش شده است اما به طر کلی دارو در درمان بیماری تأثیر زیادی ندارد.

داری «فاویپیراویر» عوارض زیادی دارد

وی اضافه کرد: داری «فاویپیراویر» است که عوارض زیادی دارد و تمایل به مصرف آن این روزها کاهش یافته است.

بازار سیاه «رمدسیور» در اصفهان در شهریورماه

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به بازار سیاه «رمدسیور» در اصفهان درشهریورماه گفت: در این زمان هر یک ریال اصلی از این دارو در برخی مواقع را به ۷۰ میلیون تومان فروختند و این در حالی است که قیمت اصلی این دارو کمتر از دو میلیون تومان است.

وی گفت: مراجعه به موقع به مراکز درمانی، حمایت خوب تنفسی و تأمین اکسیژن و مراقبت از بیماری‌های همراه بیمار در کنترل بیماری و کاهش مرگ و میر بسیار مؤثر است.

دلیل فوت اغلب افراد مبتلا به کرونا بیماری های زمینه ای بوده است

کلیدری دلیل فوت افراد مبتلا به کرونا را بیماری های زمینه ای برشمرد و گفت: دیابت کنترل نشده مهم‌ترین عامل مرگ مبتلایان به کرونا در اصفهان بوده است.

وی با اشاره به اینکه که افراطی گری در هر دو طیف سنتی وآکادمیک امری اشتباه است، گفت: در «سلامتکده» دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم اکنون فارغ‌التحصیلان طب سنتی فعالیت دارند چراکه این نوع طب در دنیا پذیرفته شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1462052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =