کاهش وقوع جرم با تعامل دستگاه قضایی و انتظامی

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: دستگاه قضایی و انتظامی لازم و ملزوم یگدیگرند و تعامل دو دستگاه ثمرات بسیاری در ارائه خدمات به مردم دارد که به حمدالله این همکاری همواره برقرار است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین در دیدار با فرمانده جدید انتظامی استان قزوین، در رابطه با اهمیت نیروی انتظامی از نگاه دستگاه قضایی گفت: نیروی انتظامی همانند چشم و بازوی دستگاه قضایی است و این دو دستگاه حافظان یکدیگرند و این نگاه باید به تمامی همکاران دستگاه قضایی و انتظامی منتقل شود تا با همکاری و حرکت این دو دستگاه در کنار هم شاهد کمترین وقوع جرم در جامعه باشیم.
او با تأکید بر این که دستگاه قضایی و انتظامی لازم و ملزوم یگدیگرند بیان کرد: حقیقت این است تعامل دو دستگاه ثمرات بسیاری در ارائه خدمات به مردم دارد که به حمدالله این تعامل و همکاری همواره برقرار است.
قدرتی ضمن تقدیر از تعامل دو سویه مسئولان انتظامی استان با مجموعه قضایی خاطرنشان کرد: دستورات قضایی زمانی می تواند تأثیرگذار باشد که نیروی انتظامی با جدیت و قاطعیت دستورات را اجرا و پیگیری کند.
او اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم، احیاء حقوق عامه، مبارزه با فساد، حفظ حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع از سیاست های مهم قوه قضاییه است که تحقق آن نیازمند مشارکت تمامی دستگاه ها بخصوص نیروی انتظامی است و هماهنگی با دستگاه قضایی انتظار ماست.
رییس دادگستری کل استان گفت: اگر ما نیروی انتظامی موفقی داشته باشیم قطعا دستگاه قضایی موفقی داریم به این ترتیب اگر نیروی انتظامی هم در بحث پیشگیری از وقوع جرم و هم در بحث مقابله با جرایم بتواند موفق عمل کند، قطعا شاهد کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی، کاهش آمار جمعیت کیفری و آسیب های اجتماعی هستیم.
مقام ارشد قضایی استان بیان کرد: امنیت، عدالت و رفاه سه نیاز مشترک همه انسان ها است و اگرچه سازمان ها و نهادهای متعددی در تحقق امنیت نقش دارند اما نقش نیروی انتظامی گسترده، همه جانبه و فراگیر است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: انتظار می رود تشکیل نشست های مشترک و تخصصی به منظور شناسایی خلاءها و رفع نواقص به صورت مستمر در دستور کار هر دو دستگاه باشد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1462369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =