مستند پرتره آرشاک قوکاسیان از شبکه مستند پخش خواهد شد

«قصه آرشاک»، مستند پرتره آرشاک قوکاسیان، دوبلور ایرانی، تولید جدید شبکه مستند سیما، برای نخستین‌بار، یکشنبه، ۱۶ آذر از تلویزیون پخش خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «قصه آرشاک»، سیزدهمین اثر از مجموعه مستندهای دوبله و صدا به تهیه‌کنندگی و کارگردانی ابوالفضل توکلی، در ۵۷ دقیقه به جنبه‌های مختلفی از زندگی کاری آرشاک قوکاسیان می‌پردازد.

قوکاسیان (زاده ۶ مهر ۱۳۲۳) اولین دوبلور مسیحی ایرانی است. او در فاصله سال‌های ۱۳۳۹ تا اوایل سال ۶۲ به جای شخصیت‌های جوان در بسیاری از فیلم‌های سینمایی و سریال‌های ایرانی و خارجی گویندگی کرده‌ است. این دوبلور، سپس به کانادا مهاجرت کرد و در سال ۸۷ به ایران و به دنیای دوبله بازگشت.

این هنرمند تا امروز آثار درخشانی از خود بر جای گذاشته است، با این همه، صدای او برای نقش سعید در سریال «دایی جان ناپلئون» در یادها مانده است. در فیلم‌های خارجی نیز مهم‌ترین نقش‌گویی او در فیلم «محمد رسول الله (ص)» به جای شخصیت عمار است.

قوکاسیان در «قصه آرشاک» درباره ورودش به دوبله، دلایل مهاجرت و فعالیتش در کانادا و همچنین اتفاقی که منجر به بازگشتش به ایران شد، صحبت خواهد کرد. این مستند، یکشنبه ۱۶ آذر ساعت ۲۱ از  شبکه مستند پخش می‌شود و تکرار آن، روز بعد، ساعت ۲ بامداد و ۹ صبح خواهد بود.

۵۷۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1463060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =