۰ نفر
۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۶:۴۶

دبیر انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران از انتشار «کتاب میراث معنوی» به منظور معرفی بیشتر مواریث معنوی ثبت جهانی شده ایران و سایر کشورها در سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) به مردم خبر داد.

آرش میرآقایی، در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این کتاب شامل 2 بخش معرفی «میراث معنوی جهانی» و «میراث معنوی ایران» است که بخش اول آن ترجمه و بخش دوم تالیف است.

وی با بیان اینکه این کتاب حاصل تلاش جمعی اعضای انجمن صنفی راهنمایان است، افزود: سمیه مهدوی نیا، مترجم این کتاب است که با کمک اعضای انجمن در بخش های مختلف آن مانند ویراستاری و همفکری در ترجمه آن را به مرحله تولید رسانده است.

میرآقایی گفت: میراث طبیعی، میراث زیردریا، میراث کشاورزی و میراث آب از جمله زیرشاخه های میراث معنوی هستند که هنوز حتی برای برخی از کارشناسان این حوزه ناشناخته اند.

وی توضیح داد که، این کتاب با هدف معرفی این دسته از مواریث معنوی ایران و سایر کشورها به مردم به عنوان گردشگران و به کارشناسان و محققان و پژوهشگران برای بررسی این دسته از داشته های فرهنگی و کمک به رونق صنعت گردشگری کشور تدوین شده است.

دبیر انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران با یادآوری اینکه طبق اعلام سازمان جهانی جهانگردی آشنایی با آداب و رسوم، جشنواره ها، سبک زندگی و پوشاک و خوراک سایر ملل، امروزه ازجمله تمایلات گردشگران برای پرداختن به موضوع سفر است، افزود: معرفی اینگونه موارد که در قالب میراث معنوی تعریف می شوند، کمک بسزایی در رونق گردشگری ایران خواهد داشت.

وی گفت: با توجه به اینکه کنوانسیون میراث معنوی در سال 2003 میلادی مطرح شد، تاکنون بیش از 120 اثر معنوی از کشورهای سراسر جهان در یونسکو به ثبت رسیده است که در این میان سهم ایران 5 اثر است.

آیین های معنوی تعزیه، آیین های پهلوانی، موسیقی مقامی بخش های شمال خراسان، مهارت های سنتی بافت فرش کاشان و فارس آثار معنوی کشورمان هستند که در یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

میرآقایی در مورد شمارگان و بهای کتاب میراث معنوی اظهار داشت: این کتاب با شمارگان 1 هزار و 100 اثر با قیمت 75 هزار ریال وارد بازار فروش شده است.

60

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =