الکاظمی خواستار توسعه روابط با عربستان شد

ایسنا نوشت: هیئت عربستانی به ریاست وزیر سرمایه گذاری این کشور و اعضای شورای هماهنگی عراق و عربستان با مصطفی الکاظمی دیدار کردند.

به گزارش میدل ایست نیوز، «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر عراق امروز دوشنبه از هیئت عربستانی به ریاست وزیر سرمایه گذاری عربستان و اعضای شورای هماهنگی عراق و عربستان استقبال کرد.

دو طرف در این دیدار درباره تقویت همکاری‌ها بین دو کشور در عرصه‌های مختلف علاوه بر گام‌های اتخاذ شده برای پیشبرد تقویت همکاری اقتصادی رایزنی کردند.

هیئت عربستان در دیدار با الکاظمی، سلام «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه عربستان و «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان و همچنین تاکید ولیعهد بر اهمیت تقویت همکاری همه جانبه مشترک را به نخست وزیری عراق ابلاغ کرد.

الکاظمی ضمن استقبال از افزایش مبادلات تجاری بین دو کشور پس از افتتاح گذرگاه مرزی «عرعر» در ماه گذشته، از شورای هماهنگی عراق و عربستان، تسریع در اقدامات عملی برای گسترش روابط اقتصادی بین دو کشور را خواستار شد.

رئیس هیئت عربستانی نیز تاکید کرد که تقویت همکاری‌ها، دو کشور را قادر می‌سازد به مقابله با چالش‌های مشترک چه در زمینه مبارزه با ویروس کرونا یا در زمینه‌های اقتصادی که تاثیر مثبتی بر رفاه و ثبات دو کشور علاوه بر تقویت صلح منطقه‌ای خواهد داشت، بپردازند.

همچنین «محمد الحلبوسی»، رئیس پارلمان عراق با «ماجد القصبی»، وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری عربستان و هیئت همراه وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

طرفین در این دیدار درباره مناسبات روزافزون دوجانبه، هماهنگی و همکاری بر اساس توافقات و یادداشت‌های تفاهم امضا شده در زمینه اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مبادلات تجاری در راستای منافع متقابل رایزنی کردند.

الحلبوسی در این دیدار تاکید کرد که پارلمان از تقویت همکاری میان دو کشور و هر آنچه منجر به فعال‌سازی چرخ سرمایه‌گذاری و اقتصاد در عراق و هموارسازی موانع از رهگذر قانون‌گذاری‌های لازم برای ایجاد بستر جذاب سرمایه‌گذاری می شد، حمایت می‌کند.

از سوی دیگر، وزیر تجارت و سرمایه‌گذاری با اعلام تمایل ریاض برای تداوم همکاری و ارتباط با عراق در همه زمینه‌ها، اظهار کرد: عربستان همه تلاش‌، تجربیات و امکانات خود را برای تحقق عملی نتایج همکاری‌ها بکار خواهد بست.

وزیر تجارت عربستان همچنین درود و سلام پادشاه، ولیعهد و رئیس شورای این کشور را به الحلبوسی ابلاغ کرد.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1463824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    1 0
    اینکه یک‌ دولت بدنبال توسعه اقتصادی کشورش باشد بسیار منطقی است؛ مهم این است که حکومت ما درس بگیرد و بفهمد که در عالم سیاست دوست و دشمن معنای دیکری دارد. شاید بد نباشد در مورد خسارت جنگ تحمیلی و غرامت منی صحبت کنیم. به چه اجازه ای دریافت نشد؟!!!
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
    0 0
    خخخخخخخخخخخخخخخخخخ