استراحت بورس چه زمانی به پایان می‌رسد؟

هر چند شاخص بورس اوراق بهادار امروز عقب نشست اما حجم معاملات همچنان سیگنال مثبتی را در این خصوص به سهامداران ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با عقب‌نشینی ۱۰ هزار و ۱۳۶ واحد همراه شد، اما ارزش معاملات بورس و فرابورس به ۲۷ هزار و ۳۲۲ میلیارد تومان رسید.

شاخص کل امروز نوسان جالبی داشت، به گونه‌ای که در ابتدای ساعات معاملات با رشد اندکی روبه‌رو شد بعد از آن کاهش یافت و سپس روند صعودی پیدا کرد و از حدود ساعت ۱۰ به بعد روند نزولی پیش گرفته به گونه‌ای که در پایان معاملات شاخص کل بورس با کاهش ۱۰ هزار و ۱۳۶ واحد به رقم یک میلیون و ۵۱۲ هزار و ۹۷۱ واحد رسید.

در عین حال شاخص کل با معیار هم‌وزن که بیشتر مورد نظر معامله‌گران است، امروز ۷۸۵ واحد رشد کرد و به رقم ۴۴۲ هزار و ۸۶۷ واحد رسید.

 بیشتر بخوانید:

             اعلام یک عرضه اولیه در روز چهارشنبه/ به هر کد سهامداری چقدر می‌رسد؟

             روز نفسگیر بورس/ شاخص به استراحت رفت

ارزش روز شرکت‌ها در بورس تهران امروز به بیش از ۵ میلیون و ۹۸۸ هزار میلیارد تومان رسید.معامله‌گران امروز در بورس تهران در یک روز پر معامله بیش از ۲۲.۶ میلیارد اوراق سهام حق‌تقدم و سایر اوراق مالی در قالب ۲.۵ میلیون فقره معامله و به ارزش ۲۰ هزار و ۴۰۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

بورس

اگر ارزش معاملات امروز فرابورس که به بیش از ۶ هزار و ۹۱۵ میلیارد تومان رسید، را در نظر بگیریم، معامله‌گران امروز در بورس اوراق و فرابورس بیش از ۲۷ هزار و ۳۲۲ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

 اما فردا چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

مصطفی صفاری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، با اشاره به اینکه استراحت بورس در این محدوده قابل پیش بینی بود، تاکید کرد: حجم معاملات یعنی محدوده ۲۷ هزار یملیارد تومان این سیگنال را به من می دهد که دوره استاراحت چندان طولانی نخواهد بود .

وی ادامه داد: باید توجه داشت در ای محدوده وضعیت شاخص چندان مهم نیست. حجم معاملات مهم است و نوسان شاخص نشان می‌دهد که بازار زنده است.

وی با اشاره به اینکه بازار هنوز گام هایی متزلزل دارد و به سرعت تحت تاثیر شایعات قرار می‌گیرد، گفت: همین سماله سبب می شود در ساعاتی سرمایه گذاران رای فروش عجله کنند اما در حقیقت بازار از آنها سهامشان را خرید. وی در جواب این پرسش که فردا را  چگونه پیش‌بینی می‌کنید گفت: تصورم این است که بازار مثبت خواهد بود، شایعات تکذیب شده و بازار به حالت عادی برمیگردد.

این تحلیلگر ادامه داد: اگر حجم معاملات سهام از ۲۰ هزار میلیارد تومان در روز بیشتر شود، بدان معنی است که اطمینان به بازار برگشته است  و وضعیت معاملات این نکته را گواهی می‌دهد.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1463837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =