پیام جامعه مدرسین، جامعه روحانیت و شخصیت های سیاسی درپی رحلت آیت الله یزدی

درپی رحلت آیت الله یزدی، پیام های تسلیتی از سوی نهادها و شخصیت های سیاسی صادر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین مجلس خبرگان رهبری با انتشار پیامی درگذشت آیت‌الله محمد یزدی را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

رحلت عالم مبارز و مجاهد خستگی ناپذیر حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد یزدی «رحمة الله علیه» عضو مؤثر ادوار مختلف مجلس خبرگان رهبری و رئیس جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم، موجب تأثر و اندوه فراوان گردید.

این فقیه انقلابی که از پیشگامان نهضت اسلامی علیه رژیم ستمشاهی و یار صدیق بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بود و در راه مبارزه با طاغوت متحمل زندان، شکنجه و تبعید گردید در عمر پربرکت خویش علاوه بر داشتن مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی مهمی همچون ریاست قوه قضائیه، عضویت و ریاست مجلس خبرگان رهبری، عضویت در شورای نگهبان و امامت جمعه تهران، منشاء خدمات برجسته ای بودند دارای تألیفات گرانقدر و تربیت کننده شاگردان مبرزی در حوزه علمیه قم نیز بودند و کارنامه ارزشمند و پرافتخاری از خویش برجای گذاشتند که یقیناً در خاطر مردم قدرشناس ایران اسلامی باقی خواهد ماند.

 این ضایعه مؤلمه را محضر حضرت بقیة الله امام عصر (اروحنا له الفداء)، رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(دام ظله العالی)، حوزه‌های علمیه، اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان، شاگردان و علاقمندان و به ویژه بیت مکرم و آقازاده های آن عالم وارسته تسلیت می‌گوییم و از درگاه خداوند متعال برای روح بلند آن مرحوم، علو درجات و همجواری با ائمه اطهار (علیهم السلام) و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسألت داریم.

جامعه مدرسین: آیت‌الله یزدی از همراهان استوار و ثابت‌قدم مبارزات انقلابی امام خمینی(ره) علیه ظلم و استکبار بود

جامعه مدرسین در بیانیه‌ای اعلام کرد: آیت‌الله یزدی از همراهان استوار و ثابت‌قدم مبارزات انقلابی امام خمینی(ره) علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بودند، از این عالم فرزانه تألیفات زیادی در علوم دینی و فقهی به‌یادگار مانده است.

در این بیانیه آمده است: ایشان از همراهان استوار و ثابت‌قدم مبارزات انقلابی امام خمینی(ره) علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بودند و از این عالم فرزانه تألیفات زیادی در علوم دینی و فقهی به‌یادگار مانده است.

پیام تسلیت رییس مجلس در پی درگذشت آیت‌الله یزدی

رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی ضمن تسلیت درگذشت رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نوشت: آیت‌الله یزدی در مسئولیت‌های خطیر با اخلاص و دلسوزی به انجام امور اهتمام داشت.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت آیت الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: آیت‌الله یزدی  از شخصیت‌های مورد اعتماد و وثوق حضرت امام (ره) و مقام معظم‌رهبری بودند و در مسئولیت‌های متعدد و خطیر با اخلاص و دلسوزی به انجام امور اهتمام داشت.

متن این پیام بدین شرح است:

 به شرح ذیل است؛

بسم الله الرحمن الرحیم
 إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ.

ارتحال روحانی جلیل القدر و عالم مهذب حضرت آیت الله حاج شیخ محمد یزدی یار و یاور دیرین انقلاب و نظام و رهبری موجب تاسف و تالم گردید.

آیت‌الله یزدی  از شخصیت‌های مورد اعتماد و وثوق حضرت امام (ره) و مقام معظم‌رهبری بودند و در مسئولیت‌های متعدد و خطیر با اخلاص و دلسوزی به انجام امور اهتمام داشتند که کارنامه درخشان ایشان در سمت های متعدد از جمله ریاست شورای عالی جامعه مدرسین، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ریاست و نمایندگی مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، ریاست قوه قضاییه و عضویت در شورای نگهبان بیانگر شایستگی ایشان‌ در خدمتگزاری به نظام جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران می باشد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت این ضایعه به مقام معظم رهبری، روحانیت معزز و حوزه‌های محترم علمیه،  مردم بزرگوار ایران، شاگردان و ارادتمندان و بیت مکرم ایشان، برای این فقیه گرانمایه رحمت واسعه و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

پیام جامعه روحانیت مبارز در پی درگذشت آیت‌الله محمد یزدی

جامعه روحانیت مبارز در پی درگذشت آیت‌الله محمد یزدی پیام تسلیتی صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«ارتحال عالم مجاهد حضرت آیت‌الله محمد یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین علمیه قم موجب تاسف و تاثر فراوان گردید.

این یار وفادار حضرت امام خمینی (رحمه الله علیه) و مقام معظم رهبری و الگوی انقلابی و شخصیت ممتاز، همواره با شجاعت، قاطعیت و صراحت و با روحیه‌ای انقلابی و خستگی‌ناپذیر درتمام سنگرهای خدمت به نظام اسلامی و اعتلای نام نهضت انقلابی ملت ایران در صحنه حاضر بود.

ایشان چه در مقام یک مدرس و استاد برجسته حوزه‌های علمیه و چه در کسوت یک سیاستمدار و یا خطیب نماز جمعه همواره با زبانی گویا و صریح در خط مقدم دفاع و صیانت از مقام ولایت و ارزش‌های والای حاکمیت اسلامی مستحکم و با صلابت گام برداشت.

جامعه روحانیت مبارز این ضایعه بزرگ و فقدان این شخصیت ارزشمند را به محضر مقام معظم رهبری، مراجع عظام تقلید، اعضای محترم جامعه مدرسین، روحانیت و حوزه‌های علمیه، شاگردان و مریدان و دوستداران آن مرحوم و به بیت مکرم و فرزندان برومند ایشان تسلیت و تعزیت عرض می‌کند و از درگاه خداوند متعال علو درجات و حشر با معصومین علیهم‌السلام برای آن فقید سعید مسالت می‌نماید.»

واکنش محمدرضا عارف به درگذشت آیت الله محمد یزدی

در پی ارتحال آیت الله محمد یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری، محمدرضا عارف در پیامی این ضایعه را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

انالله و اناالیه راجعون

رحلت فقیه عالیقدر و مجاهد حضرت آیت الله محمد یزدی، عضو فقید مجلس خبرگان رهبری موجب تأثر و اندوه فراوان شد.

این فقیه وارسته که از پرورش یافته گان مکتب امام خمینی (ره) و از مبارزان با حکومت ستمشاهی بود، ضمن تبلیغ و ترویج مستمر معارف دینی و تدریس آموزه‌ها و سیره عملی ائمه اطهار (ع)در به ‌ثمر رسیدن نهضت اسلامی نقشی مؤثر ایفا کرد.

پس از پیروزی انقلاب نیز در سنگرهای مختلف به‌ ویژه در قوه قضاییه، شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری، به ایفای نقش پرداختند.

خدای سبحان این عالم جلیل القدر را که عمری در پارسایی و تبلیغ دین مبین اسلام و تعالیم مکتب اهل بیت (س) زیست، با اولیا خویش محشور دارد.

اینجانب ارتحال آیت الله یزدی را به رهبر معظم انقلاب، به همه دوستداران انقلاب و شاگردان و ارادتمندان ایشان، اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری و خانواده شریف یزدی به ویژه جناب آقای دکتر تخشید ریاست محترم دانشکده حقوق دانشگاه تهران و همه بستگان عزادار تسلیت می گویم و از درگاه حضرت حق جل و علی برای آن فقید سعید آمرزش و رحمت الهی و علو درجات و برای بازماندگان معزز صبر و اجر و سلامتی مسألت می کنم.

آیت‌الله یزدی با مواضع شفاف و استوار خدمات فراوانی به انقلاب اسلامی کرد

 مرجع تقلید شیعیان با اشاره به ارتحال آیت‌الله یزدی گفت: مجاهدت‌های ایشان علیه رژیم پهلوی با شجاعت خاص موردتوجه بود، بعد انقلاب باتوجه به جایگاه علمی وحوزوی باپذیرش مسئولیت‌های خطیر بامواضع شفاف واستوارخدمات فراوانی به نظام و کشور کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله نوری همدانی مرجع تقلید شیعیان در پیامی درگذشت آیت الله یزدی را تسلیت گفتند.

متن پیام تسلیت به‌شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انّا للّه و انّا الیه راجعون

خبر ارتحال فقیه مجاهد حضرت آیت الله آقای حاج شیخ محمد یزدی رحمة الله علیه موجب تأثر و تأسف عمیق اینجانب گردید.

آن عالم بزرگوار سراسر عمر بابرکت خود را در خدمت به اسلام ناب و انقلاب و خدمت به حوزه علمیه و ترویج فرهنگ اهل‌بیت علیهم السلام سپری نمود.

آیت‌الله اعرافی: آیت‌الله یزدی از پشتوانه‌های انقلاب اسلامی بود

مجاهدت‌های ایشان در خدمت امام راحل از آغاز و شروع مبارزات علیه رژیم پهلوی با صراحت لهجه و شجاعت خاص موردتوجه همگان بود و بعد انقلاب نیز باتوجه به جایگاه علمی و حوزوی با پذیرش مسئولیت‌های خطیر ازجمله ریاست قوه قضائیه، مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین، عضویت در شورای نگهبان و… با همان مواضع شفاف و استوار خدمات فراوانی به نظام کشور نمود.

اینجانب فقدان این عالم خستگی‌ناپذیر و انقلابی و بااخلاص را به محضر مبارک حضرت بقیة الله الاعظم عجّل اللّه تعالی فرجه و رهبر معظم انقلاب و حوزه‌های علمیه و عموم ملت شریف ایران و همه بازماندگان خصوصاً آقازادگان محترم تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن فقید سعید مسئلت می‌نمایم.

2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1464477

برچسب‌ها