۲ جاده سلامت در شهرکرد راه‌اندازی می‌شود

شهردار شهرکرد گفت: در راستای توسعه ورزش همگانی ۲ جاده سلامت در تپه‌نورالشهداء و بوستان تهلیجان شهرکرد راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، بهادر عبدالغنی در برنامه تلویزیونی "ایران فعال" با اشاره به اهمیت و لزوم توسعه ورزش همگانی در شهرها اظهارداشت: در جامعه ما جامعه هدفی وجود دارد که به دلیل مشکلات  جسمانی نمی‌توانند برای ورزش در اماکن ورزشی و اجتماعات حضور پیدا کنند، بنابراین باید برای ورزش افرادی که در خانه هستند تدابیر لازم نیز اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه در سیاست‌گذاری‌های ورزش همگانی باید به تناسب شهرها برنامه‌ریزی لازم صورت پذیرد، افزود: در توسعه ورزش همگانی قطعا شهرداری‌ها نقش بسیار موثری خواهند داشت اما ضمن تشکر از هیأت ورزش‌های همگانی و متولیان امر ورزش اعلام می‌کنم که در شهرهای کوچک تاکنون هیچ اقدامی برای توسعه این ورزش انجام نشده و اعتبارات کافی نیست.

شهردار شهرکرد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص ورزش همگانی بیان کرد: امروز سازمان فرهنگی‌، اجتماعی و ورزشی و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری می‌توانند در توسعه ورزش بسیار موثر باشند، که تحقق این امر به اعتبارات گره خورده است.

عبدالغنی با اشاره به اجرای پویش ورزش در همسایگی خاطرنشان کرد: در این طرح عرصه‌هایی که در مجاورت بافت‌های مسکونی هستند می‌توانند برای انجام ورزش همگانی مورد استفاده قرار گیرند.

وی با بیان اینکه در ورزش همگانی نمی‌توان برای تمام شهرها یک نسخه واحد پیچید، گفت: باید در شهرهای کمتر برخوردار اعتبارات بازآفرینی شهری در بافت‌های فرسوده و محلات کمتر برخوردار پیش‌بینی و در تامین زیرساخت‌ها کمک شود.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه راه‌اندازی دو جاده سلامت در تپه‌نورالشهداء و بوستان تهلیجان در دستور کار است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ورزش یک هزینه سرمایه‌ای برای کشور است بنابراین می‌طلبد در راستای سلامت جامعه تکلیفی به شهرداران در چارچوب وظایف شهرداری‌ها تعیین شود.

عبدالغنی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید به عنوان عضو اصلی شورای سیاستگذاری شهر فعال انتخاب شود، گفت: در سطح کلان برای توسعه ورزش همگانی دستورالعمل‌ها وشیوه‌نامه‌هایی تدوین و در استان‌ها مسئولان ارشد، نمایندگان مجلس و حتی شوراهای شهر باید همکاری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: تعریف بسته‌های حمایتی برای ورود سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی در راستای توسعه ورزش همگانی می‌تواند موثر باشد، بنابراین شهرداری‌ها در این حوزه نیز می‌توانند یاری دهنده باشند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1466279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =