وضعیت نامطلوب جاده گردشگری ورزنه-تالاب گاوخونی/خضری: جاده ورزنه در دست ساخت است

خضری، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان در پاسخ به خبرنگار خبرآنلاین درباره وضعیت نامطلوب جاده استراتژیک و گردشگری ورزنه-تالاب گاوخونی گفت: جاده محور ورزنه در دست ساخت است و با تکمیل این پروژه در استان یزد، اقداماتی نظیر نصب تابلو، علایم و بخش زیرعبور نیز انجام خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از اصفهان: تالاب بین المللی و زیبای گاوخونی در فاصله حدود ۱۴۰ کیلومتری شرق اصفهان و حدود ۳۰ کیلومتری شرق شهر ورزنه واقع شده است که با توجه به  گونه های گیاهی و جانوری منحصر به فردی که دارد و با وجود اینکه امروزه تعداد بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری تالاب بین المللی گاوخونی در معرض انقراض و نابودی قرار گرفته‌اند ، هنوز هم مقصد گردشگری نابی در استان اصفهان است.

کمبود آب در طول سالهای گذشته موجب شده تا  حقابه این تالاب تامین نشود که به عقیده کارشناسان با توجه به وزش بادهای شرقی-غربی این منطقه به عنوان کانون گردو غبار تبعات بسیار ناگواری برای محیط زیست و شعاع هزار کیلومتری آن از جمله پایتخت ایران را به همراه خواهد داشت.

یکی از مهم ترین مشکلاتی که به جز تامین حقابه، جلوه گردشگری و محیط زیستی انی تالاب را با مشکل روبرو ساخته است، آسفالت نامطلوب جاده ورزنه به تالاب گاوخونی است.

در این ارتباط مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه در پاسخ به خبرنگار خبرآنلاین که از وضعیت نامطلوب جاده استراتژیک و گردشگری ورزنه-تالاب گاوخونی پرسید، تاکید کرد: جاده محور ورزنه در دست ساخت است و با تکمیل این پروژه در استان یزد، اقداماتی نظیر نصب تابلو، علایم و بخش زیرعبور انجام خواهد شد.

مهدی خضری به ایجاد روکش آسفالت گرم در بیش از ۲۳۰ کیلومتر راه های استان اصفهان اشاره ای کرد و گفت: طرح «راهداری محوری» با اصلاح شیب شیروانی ۵۶۰ کیلومتر در کاهش تصادفات فوتی و اصلاح ۲۴ نقطه حادثه خیز در استان اصفهان در کاهش تصادفات جرحی و فوتی موثر واقع شد.

وی تاکید کرد: یکی از وظایف اداره کل راهداری، تعمیر و نگهداری ابنیه های فنی ورویه های آسفالتی در محورهای مواصلاتی در سال گذشته ۳۵۱ میلیون تردد در محورهای استان اصفهان ثبت شد که با افزایش هفت درصدی همراه بوده است.

روکش آسفالت گرم در بیش از ۲۳۰ کیلومتر راه های استان اصفهان

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان بیان داشت: در سال جاری، با توجه به شرایط دشوار اقتصادی و شیوع کرونا، کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با همتی مضاعف و بدون وقفه سنگر خدمت رسانی را ترک نکردند.

وی با اشاره به افزایش سه درصدی حمل و نقل بار در میزان تناژ نسبت به سال گذشته در حمل و نقل بار تصریح کرد: شیوع کرونا جابه جایی مسافر را با کاهش ۵۳ درصدی روبرو کرد که این صنعت را دچار رکود سنگینی کرد که با حمایت دولتی بخشی از این خسارت جبران شد.

خضری با اشاره به اجرای «طرح ابرار» در توسعه راهداری روستایی در روستاهای با بیش از ۲۰ خانوار تصریح کرد: در سال جاری، ۶۴ کیلومتر از راه های روستایی استان اصفهان با اعتبارات حداقلی تکمیل شد که در سطح کشور شاخص است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای اصفهان به رتبه نخست مجتمع های خدمات رفاهی استان اصفهان در کشور هم گریزی زد و گفت: استان اصفهان ۵۰ مجتمع خدماتی رفاهی دارد و درصدد هستیم تا ژایان سال جاری دو مجتمع خدمات رفاهی دیگر به این مجموعه اضافه کنیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1466404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =