الا یا ایها الکاسب التحریم اجازه دهید FATF تصویب شود /توصیه کاربران خبرآنلاین به اعضای مجمع تشخیص

کاربران خبرگزاری خبرآنلاین نظرات جالبی درباره سرنوشت FATF بعد از دستور رهبر انقلاب داشتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، چند روز پیش معاون حقوقی رئیس جمهور از موافقت رهبر انقلاب با بررسی مجدد  لوایح مرتبط با FATF خبر داد. لوایحی که با تصویب آن مسیر مبادلات بانکی و ارزی امکان‌پذیر می‌شود.

در این میان برخی اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کردند این دستور رهبری به معنای تصویب این لوایح نیست و از سوی دیگر برخی هم نگاه خوش‌بینانه‌ای داشتند و معتقدند ممکن است بررسی مجدد این لوایح افق روشنی را ترسیم کند و مهر تصویب را به پای این لوایح به ثبت برساند.

محمد صدر، در واکنش به  به بررسی مجدد FATF در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:« در مرحله اول باید توجه داشته باشید که موافقت رهبری با بررسی مجدد لایحه یا موضوعی در مجمع تشخیص مصلحت نظام پدیده‌ای جدید به شمار می‌رود و هرگز چنین مساله‌ای سابقه نداشته است. از این‌ رو به نظر می‌رسد که باید سازوکار جدیدی برای بررسی آن تعریف شود. بدین ترتیب باید گفت که در حال حاضر دقیق مشخص نیست که مجمع تشخیص مصلحت نظام چه سازوکاری را برای بررسی مجدد لوایح در ارتباط با گروه ویژه اقدام مالی در پیش خواهد گرفت. آن چه تا آن زمان مهم است، موافقت رهبری با بررسی مجدد لوایح FATF و بازگشت این لوایح به دستور کار مجمع است. برای تعیین تکلیف مابقی موارد باید منتظر ماند.» 

مجید انصاری هم پس از موافقت رهبر انقلاب با تمدید بررسی لوایح FATF در مجمع،‌ گفت:« لوایح باید در مجمع با شرایط جدید مجدداً رسیدگی شود که ممکن است با شرط‌ها، ملاحظات، رزروها و تحفظ‌هایی با نگاه به منافع ملی و کشور تصویب شود.»

قربانعلی دری نجف آبادی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، درخصوص بررسی مجدد لوایح FATF گفت:« آنچه درخصوص این لوایح صورت گرفت این بود که مسکوت ماند ولی این امکان وجود دارد که بررسی مجدد آن در دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار بگیرد

در همین رابطه خبرگزاری خبرآنلاین از کاربران محترم خود پرسیده بود:« به نظر شما با این دستور سرنوشت FATF از وضعیت بلاتکلیفی خارج خواهد شد؟ آیا این لوایح به تصویب خواهند رسید یا باز هم رد می شوند؟»

آقایان نگاه ملی به قضایا ندارند

برخی از کاربران خبرآنلاین براین باور بودند که FATF تصویب نخواهد شد. مثلا، علی برای خبرآنلاین نوشت:« این جماعت مخالف با تصویب لوایح حرف مقام معظم رهبری را هم قبول ندارند. چندین بار هم ثابت کرده اند. الان هم که دیگه سردار دکتر خلبان خودش را با زیر دو میلیون رای نماینده مردم ایران می داند، خدا هم جلودارش نیست. مملکت را مثل تهران به فلاکت می کشد و بعدش ترفیع می گیرد.»

فردی هم نوشت:« این آقایونی که من میبینم نگاه ملی به قضایا ندارند.. بنابراین مسئله رو با همون نگاه جناحی بررسی میکنن نظرشون هم اینه باید تا انتهای این دولت اجازه هیچ گشایشی در هیچ زمینه‌ای به دولت نداد تا دولت خودمون سرکار بیاد. نظر رهبری هم برای خیلی از آقایون مهم نیست جامه ولایتمداری رو هم فقط برای کوبیدن دولت پوشیدن.» 

ارسلان هم نوشت:« مگه نظر مردم هم مهمه؟؟؟ اول ببینید اینها نماینده چند درصد مردم هستن بعد به بقیه مسائل رسیدگی بشه.»

دیگری هم که نامش را منتشر نکرده است نوشت:« والله تا این مجلس هست فکر نکنم چیزی درست بشه فقط اینا هم نیستن کلا یه عده با زندگی راحت و رفاه مردم مشکل دارند با دنیا مشکل دارن ما هم داریم به پای اونا می سوزیم.» کاربر دیگری هم نوشت:« تصویب کردن اف ای تی اف 100 درصد به نفع مردم و به ضرر عده کمی که که از تصویب نکردنش سود می برند.»

مخالفت از اول هم اشتباه بود

در این میان برخی از کاربران خبرآنلاین با تصویب لوایح FATF موافق بودند. به طور مثال، خسرو نوشت:« با مشکلاتی که بوجود آمده FATF باید تصویب شود.» کاربری هم نوشت:« آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است. اگر ما داعیه پاکدستی در جوامع بین المللی داریم باید تصویب کنیم. 

فردی هم برای خبرآنلاین نوشت:« بعنوان کسی که سالها در بانک کار ارزی کرده ام می گویم مخالفت از اول هم اشتباه بود.» عسکر ایوبی فراهانی نیز نوشت:« الا یا ایها الکاسب التحریم اجازه دهید FATF تصویب شود.» 

محسن هم نوشت:« ان‌شاءالله که پذیرفته بشه تا حداقل بتونن دارو و کالای مورد نیاز مردم بخرن.»

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1466895

برچسب‌ها