علی عسکری رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور قبولی اظهارنامه های مالیاتی اشخاص حقوقی در سالجاری را مشروط به الکترونیکی بودن آنها دانست.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشست خبری خود با خبرنگاران رسانه های گروهی سال جاری را سال پرکاری برای سازمان امور مالیاتی کشور دانست .

وی در این باره گفت: با توجه به نامگذاری امسال به عنوان سال جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری و با توجه به اینکه مالیات یکی از ارکان نظام اقتصادی کشور به شمار می رود، یکی از حوزه هایی که مورد توجه مقام معظم رهبری قرار می گیرد حوزه مالیاتی است.

عسکری افزود: برنامه ها و تکالیف بسیار گسترده ای پیش روی سازمان امور مالیاتی کشور است.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی حوزه های اولویت دار سازمان امور مالیاتی در سال جاری را اصلاح قانون مالیاتها، طرح جامع مالیاتی، تکمیل واستمرار اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در اصلاح فرآیندهای مالیاتی در ادارات مالیاتی اعلام کرد.

وی در ادامه از پیش بینی بودجه 29 هزار و 500 میلیارد تومانی برای درآمدهای مالیاتی امسال خبر داد و افزود: با بسیج امکانات و نیروی انسانی دستیابی به این رقم را مورد نظر قرار داده ایم.

وی در خصوص نحوه جمع آوری اظهارنامه مالیاتی نیز گفت: در راستای فعالیت سال گذشته سازمان امور مالیاتی امسال نیز اظهار نامه های مالیاتی به صورت الکترونیکی اخذ می شود.

 وی افزود: اشخاص حقوقی امسال موظف به ارسال اظهارنامه های مالیاتی در فرم های الکترونیکی هستند زیرا بستر انجام این کار به طور کامل فراهم شده است.

وی در خصوص اظهار نامه مالیاتی اشخاص حقیقی نیز گفت: اشخاص حقیقی امسال نیز همانند سال گذشته

می توانند به طور اختیاری بین ارائه اظهار نامه الکترونیکی و یا اظهار نامه غیر الکترونیکی هر کدام که راحت است انتخاب کنند.

وی در خصوص اظهارنامه مالیاتی مشاغل خودرو نیز گفت: امسال این کار ساده تر گردیده و اگر این طرح که امروز در صحن علنی مجلس مطرح شده است به تصویب و تأیید برسد، دارندگان مشاغل خودرو دیگر نیاز به تسلیم اظهارنامه نخواهند داشت.

وی مقطوع بودن مالیات خودرو را دلیل حذف شرط تسلیم اظهارنامه دانست و افزود: با تصویب این طرح نزدیک به 5/1 میلیون مؤدی بدون تسلیم اظهارنامه قادر به پرداخت مالیات خود خواهند بود.

وی افزود: ثبت نام برای دریافت کد اقتصادی توسط اشخاص حقوقی از ماه آینده شروع می شود.

دکتر عسکری ریشه کد اقتصادی جدید برای اشخاص حقوقی را همان کد ثبت شرکتها دانست که یک" تی اف ان" به آن اضافه می شود که بر اساس آن امکان شناسایی منابع مالیاتی و نوع فعالیت شخص حقوقی برای سازمان امور مالیاتی محقق می شود.

وی کد اقتصادی جدید اشخاص حقیقی را نیز مبتنی بر کد ملی اشخاص اعلام کرد که به آن یک " تی اف ان "اضافه می شود و رسیدگی به حساب مالیاتی افراد را بسیار تسهیل می کند.

دکتر عسکری در خصوص وصول بدهی های معوق مالیاتی نیز، سال 1389 را سال موفقی ارزیابی کرد و در این خصوص گفت: وصول بدهی های مالیاتی معوق سال گذشته در مجموع 2700 میلیارد تومان بود که اگر 1000 میلیارد تومان وصولی مازاد فروش نفت که به حساب ذخیره ارزی واریز شده بود را از آن کم کنیم رقم وصول درآمدهای مالیاتی معوق در حدود 1700 میلیارد تومان خواهد بود.

وی رقم وصول بدهی های معوق سال 1388 را 930 میلیارد تومان و سال 1387را 340 میلیارد تومان عنوان کرد.

/33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 146804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    0 0
    حال شما خوبه؟!!!!!!!!!!! خدا را شکر.