آرامش نسبی در کارزار ابتلا به کرونا در اصفهان/کاهش ۶۰ درصدی مبتلایان

تب ابتلا به کرونا در اصفهان آرام گرفته است و آمار ارائه شده از سوی مسئولان در خصوص شناسایی، بستری و جابجایی بیماران مبتلا به کرونا بیانگر این امر است.

به گزارش خبرآنلاین از اصفهان: شیوع کرونا در اصفهان به اعتقاد مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تا حدودی آرام گرفته و تعداد مبتلایان به این بیماری طی یک ماه اخیر نسبت به ماه آبان کاهش حدود ۶۰ درصدی را داشته است، ضمن اینکه باید توجه داشت تست‌های مثبت کرونا در استان اصفهان از ۶۰ درصد در مهر و آبان به ۲۰ درصد رسیده است که این شرایط را می‌توان نتیجه همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش دورهمی‌های خانوادگی دانست.

در این ارتباط سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که معتقد است شهروندان استان اصفهان در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در شب یلدا نیز همکاری خوبی را داشتند، اظهار کرد: کاهش مراجعات به مراکز درمانی مصداقی بر این مدعا است.

آرش نجیمی تعداد کل مراجعه کنندگان مشکوک به کرونا به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر را یک هزار و ۲۷ نفر اعلام کرد و گفت: تست ۱۷۲ نفر از این مراجعه کنندگان مثبت کرونا بوده که ۶۶ نفر از آنها نیز نیاز به بستری داشتند.

بهبود ۷۵ بیمار مبتلا به کرونا در اصفهان طی ۲۴ ساعت اخیر

وی از بهبود ۷۵ بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر خبر داد و گفت: البته همچنان ۶۱۲ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری هستند که ۱۸۱ نفر از آنها در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مرگ و میر بیماران مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر را ۲۶ نفر اعلام کرد و گفت: تاکنون تست ۱۶ بیمار فوت شده مثبت کرونا بوده است.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز به آرامش نسبی در کارزار ابتلا به کرونا در اصفهان اشاره کرد و گفت: باید توجه داشت که در ایامی که استان اصفهان در شرایط قرمز شیوع کرونا بود روزانه تا ۱۲۰ بیمار توسط اورژانس جابه‌جا می‌شد و این در حالی است که در حال حاضر روزانه بین ۴۰ تا ۵۰ بیمار توسط این واحد جابجا می‌شود.

۱۳۷ هزار ماموریت اورژانسی مرتبط با کرونا طی یک ماه

غفور راستین اضافه کرد: طی  ماه گذشته ۱۹۰ هزار ماموریت اورژانس در استان اصفهان انجام شده است که ۱۳۷ هزار مورد آن مربوط به بیماران غیر تصادفی و به ویژه مبتلایان به کرونا بوده است.

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین به کاهش استفاده از ظرفیت بیمارستان‌های استان اصفهان برای درمان بیماران کرونایی اشاره کرد و ابراز داشت: در این زمینه باید توجه داشت که در حال حاضر تنها ۶۰ درصد بیمارستان الزهرا و بخش کمی از دیگر بیمارستان‌ها درگیر بیماران کرونایی است و شرایط نسبتا خوبی را نسبت به زمانی که دو هزار و ۲۰۰ تخت بیمارستانی اصفهان درگیر کرونا بود، تجربه می‌کنیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1469127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =