تنها سند حاکم در آموزش و پرورش سند تحول است

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با اجرای سند تحول بنیادین در شش ساحت تربیتی زمینه تربیت متوازن برای تمام دانش آموزان فراهم شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش سراسر استان با اشاره به افزایش تغییرات، دگرگونی ها و عدم قطعیت پیش بینی آینده در دنیای پرتحول امروز برنامه ریزی و ترسیم چشم انداز را امری بسیار ضروری و مهم عنوان کرد.

او هم افزایی و مشارکت حداکثری را از ویژگی های یک مجموعه موفق نام برد و گفت: مدیران در مناطق باید با ایجاد هم افزایی با همکاری سایر دستگاه ها و نگاه عمیق علمی تمامی ظرفیت های منطقه را با اهداف نظام تعلیم و تربیت همراه کنند چراکه تحقق اهداف تعلیم و تربیت با مشارکت و هم افزایی امکان پذیر است.

اصغری با اشاره به رشادت‌های سردار سرافراز اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: همه ما به شهدا گرانقدر و خانواده معظم آنها بدهکار هستیم بنابراین باید با داشتن باورهای عمیق ایمانی در مسیر خط سرخ شهدا حرکت کنیم همانطور که شهید سلیمانی با اتخاذ تدابیر قاطعانه ، مدبرانه و عالمانه به مسئولیت خود در بهترین شکل ممکن عمل کرد.

او تاکید کرد: برای گام برداشتن و نهادینه کردن مکتب شهید سلیمانی و فرهنگ ایثار و حفظ ارزش‌های انقلابی و تداوم راه شهدا باید از شعار زدگی دوری کنیم و تلاش کنیم تا سبک زندگی شهدا به خوبی در بین دانش آموزان تبیین شود.

مدیرکل آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مهم‌ترین وظیفه ما پرورش همه‌جانبه دانش‌آموزان در تمام ساحت‌های تربیتی است؛ گفت: با اجرای سند تحول بنیادین در شش ساحت تربیتی زمینه تربیت متوازن برای تمام دانش آموزان فراهم شده، تنها سند حاکم در آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است.

اصغری آموزش و پرورش را عامل بوجود آورنده تفکر خلاق دانسته و گفت: باید بیشتر کوشش ها مصروف بارآوردن انسانهای خلاق و مبتکر شود، در سازمانهایی که مدیران نسبت به مشارکت افراد در تصمیم گیری ها و دادن مسئولیت و اختیار علاقه بیشتری نشان می دهند ، میزان خلاقیت ،ابتکار و مسئولیت پذیری برای حل مسائل افزایش می یابد.

مدیرکل آموزش و پرورش تعلیم پذیر بودن را از اصول مهم یک سازمان یادگیرنده دانست و گفت:  اگر شوق یادگیرندگی در یک مجموعه ضعیف شود و تعلیم و آموزش کم فروغ شود، در آن صورت جریان تعلیم و تربیت موفق نخواهد بود.

این مقام مسئول معلم را اساسی‌ترین عنصر و تأثیرگذارترین مؤلفه نظام تعلیم و تربیت معرفی کرد و گفت: معلمان متعهد با نقش مؤثّر خود توانسته اند به رسالت خطیر هدایت تفکّر جامعه به خوبی عمل کنند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1469872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =