مدارس «سنگی» و «کانکسی» اصفهان زیر چتر خیران مدرسه ساز می رود

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان گفت: با همت خیران مدرسه ساز، ۱۴ پروژه مدرسه سازی جایگزین مدارس کانکسی شهرستان فریدونشهر خواهد شد که در سال تحصیلی آتی به بهره برداری می رسد.

فریدالدین عبدیزدان در گفت و گو با خبرنگار خبرآنلاین با اشاره به اینکه مفهوم «فقر مدرسه» را نمی توان تنها در مناطق محروم و کم برخوردار جستجو کرد، اظهار داشت: در مناطق برخوردار شهری با کمبود مدرسه مواجهیم که می توان به فقر مدرسه در شهرک شهید کشوری و خیابان های شیخ بهایی و شمس آبادی اشاره کرد.

وی افزود: در مناطق کم برخوردار شهری، مدرسه سازی توسط خیران مدرسه ساز اقدام می شود و تا پایان سال تحصیلی جاری دو مدرسه جدید در منطقه زینبیه به بهره برداری می رسد.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان به کمبود مدرسه در شرق اصفهان هم گریزی زد و گفت: با خشکاندن زاینده رود و مهاجرت ساکنان شرق اصفهان به منطقه ۱۵شهرداری اصفهان توسط خیران مدرسه ساز پنج پروژه مدرسه سازی  در حال تکمیل است.

۱۴ پروژه مدرسه سازی جایگزین مدارس کانکسی شهرستان فریدونشهر

وی با تکیه بر مفهوم «عدالت آموزشی» و محرومیت زدایی تصریح کرد: با همت خیران مدرسه ساز، ۱۴ پروژه مدرسه سازی جایگزین مدارس کانکسی شهرستان فریدونشهر خواهد شد که در سال تحصیلی آتی به بهره برداری می رسد.

عبدیزدان با اشاره به اینکه مشکل مدرسه کانکسی روستای «تیرچرت»در شهرستان بویین میاندشت با پویش محرم وصفر وطرح «آجربه آجر» مرتفع شد، گفت: با کمک هزار و ۶۰۰ خیر مدرسه ساز، مدرسه ای در این منطقه ساخته شد. 

وجود مدارس سنگی در استان اصفهان

وی به مدارس سنگی در استان اصفهان هم اشاره ای کرد و گفت: بخشی از مدارس سنگی در شهرستان سمیرم و بخش دیگر در شهرستان فریدونشهر واقع است که به طور جد دنبال رفع این موضوع هستیم.

مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز اصفهان به ۲۰ پروژه مدارس خیرساز در شهرستان سمیرم گریزی زد و افزود: ۱۰ پروژه مدرسه ساز در شهرستان سمیرم به بهره برداری رسیده است و مابقی تا سال تحصیلی آینده آماده استفاده خواهد بود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1470144

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =