تأمین مسکن مددجویان مستلزم یاری شورای شهر است

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: رفع مشکل مسکن نیازمندان مستلزم همراهی شورای شهر و شهرداری ها است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ مهرعلی حق گویان، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با حضور در جلسه شورای شهر قزوین و دیدار با اعضای این شورا بیان کرد: خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) محدود به جمع آوری صدقات و پرداخت کمک های معیشتی به  نیازمندان نیست.

او ادامه داد: گره گشایی از مشکلات خانواده های تحت حمایت و تلاش برای توانمند سازی این عزیزان در زمینه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و... منجر به قطع زنجیره فقر درخانواده های مددجویی شده به طوری که امروز در جامعه پزشکی، مهندسی، کارکنان دولت، فعالان بخش خصوصی، نخبگان، مسئولان و دست اندرکاران شرکت های دولتی و خصوصی و حتی اعضای شورای شهر و نمایندگان مجلس در نقاط مختلف استان و کشور، افرادی حضور دارند که تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) بوده اند و درحال حاضر دستگیر و حامی این نهاد در بحث کمک به خانواده های نیازمند شده اند.

حق گویان بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) با خانواده هایی سروکار دارد که به دلیل قصور و کوتاهی های فردی یا اجتماعی تحت حمایت این نهاد قرار گرفته اند.

او افزود: اگرچه شرایط اقتصادی سخت است ولی کمک های مردمی و رشد مشارکت اقشار مختلف مردم برای کمک به هموطنان نیازمند، نشان می دهد که مردم در هر شرایطی برای کار خیر آماده هستند و از وظیفه شرعی و انسانی خود غافل نمی شوند.

حق گویان خاطرنشان کرد: خدمات کمیته امداد با توجه به شرایط نیازمندی خانواده های تحت حمایت ممکن است کوتاه مدت و یا بلند مدت باشد، آنچه که برای ما اهمیت دارد اقداماتی است که نتیجه  و اثر آن «علاوه بر بهبود زندگی خانواده در کوتاه مدت منجر به توانمندی آنان و قطع وابستگیشان به کمیته امداد است به عنوان مثال در زمینه ارائه خدمات فرهنگی و تحصیلی به دانش آموزان، این خدمات از نظر ما سرمایه گذاری فرهنگی و اجتماعی بلند مدت محسوب می شود.

او اعلام کرد: امروز با توجه به شرایط موجود دانش آموزان تحت حمایت تنها به لوازم التحریر ساده نیاز ندارند بلکه با توجه به محدودیت های کرونایی و تشکیل کلاس های درسی به صورت غیرحضوری باید برای دانش آموزان فاقد گوشی و یا تبلت، این ابزار را تهیه کنیم.

حق گویان تصریح کرد: برای تامین ملزومات آموزشی دانش آموزان نیازمند از تمام ظرفیت های درون و برون سازمانی و به ویژه از ظرفیت های مردمی که همیشه و در همه حال در کنار ما بوده اند استفاده می کنیم.

او مسکن را یکی از کارهای مهم و ماندگار این نهاد برای خانواده های تحت حمایت دانست و اظهارکرد: تأمین مسکن و سرپناه برای نیازمندان یک ضرورت است که همواره مورد پیگیری قرار داشته و تلاش می کنیم برای تحقق این سیاست از همراهی افراد و دستگاه های مختلف استفاده کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: تأمین مسکن یکی از نیازهای اساسی و پرهزینه مددجویان است از این رو علیرغم کمک های مختلف مردم نیکوکار استان، رفع مشکل مسکن نیازمندان مستلزم همراهی شورای شهر و شهرداری ها است.

این مقام مسئول توضیح داد: یکی از ظرفیت های بالقوه ای که می تواند به ما در زمینه خدمت به محرومان کمک کند، شوراهای اسلامی روستاهاست که امیدواریم با تعامل و همکاری دو سویه به هدف ارتقای خدمت رسانی به محرومان در این مناطق دست یابیم و همکاری های فعلی را گسترش داده و تعمیق بخشیم.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1470296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =