به جای نانوایی‌ها، بروند جولان موش در رستوران‎‌ها را بررسی کنند!

رئیس اتحادیه نانوایان اهواز : بازرسان بهداشت همانطور که نانوایی ها را مورد سنجش قرار میدهند  رستوران‌ها را هم بررسی کنند که موشها در آن‌ها جولان داده ولی کاری با آن‌ها ندارند.

به گزارش خبرآنلاین : رئیس اتحادیه نانوایان اهواز با اشاره به معرفی نانوایی‌ها به عنوان صنفی که بیشترین موارد اخطار و معرفی به مراجع قضایی را در خصوص عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا داشته‌اند، گفت: همانطور که نانوایی‌ها را مورد سنجش قرار می‌دهند، رستوران‌ها را هم بررسی کنند که موش در آن‌ها جولان می‌دهد.

امیر دهقان در خصوص اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت مبنی بر اینکه بیشترین موارد اخطار و معرفی به مراجع قضایی در میان اماکن عمومی مربوط به نانوایی‌ها و سپس رستوران‌ها است، گفت: تا جایی که اطلاع داریم و بازرسی انجام می‌دهیم، اکثریت قریب به اتفاق نانواها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند، از پوشش بهداشتی مناسب برخوردار هستند و از مواد ضدعفونی‌کننده استفاده می‌کنند.

وی در ادامه افزود: نانوایی شغلی است که حین کار نیاز به نظافت دارد؛ از آنجا که نانواها درآمد بالایی ندارند که یک کارگر جداگانه برای انجام نظافت داشته باشند، کارگران در حال کار، توان انجام نظافت همزمان با کار کردن را ندارند و بعد از هر نوبت پخت، نظافت انجام می‌دهند. با این وجود، شرایط نانوایی‌ها آن چیزی نیست که سخنگوی وزارت بهداشت اظهار می‌کند.

رئیس اتحادیه نانوایان اهواز با اشاره به بازرسی نانوایی‌ها توسط بازرسان اداره بهداشت گفت : همانطور که نانوایی ها را مورد سنجش قرار میدهند  رستوران‌ها را هم بررسی کنند که موشها در آن‌ها جولان داده ولی کاری با آن‌ها ندارند.

وی افزود: آشپزخانه رستوران‌ها یک محل جداگانه است اما نانواها به دلیل اینکه پخت و تهیه خمیرشان همگی در یک محل انجام می‌شود، توسط مشتریان روند کارشان دیده می‌شود؛ این یک امر طبیعی است که حین کار مقداری آرد به اطراف ریخته شود یا یک گونی کف زمین افتاده باشد.

دهقان در پایان گفت: با این وجود، نانوایی‌ها در پایان کار، نظافت انجام می‌دهند و برای پخت بعدی آماده می‌شوند. تا جایی که بازرسی انجام داده‌ایم نیز به مورد خاصی در خصوص عدم رعایت پروتکل‌ها و نکات بهداشتی بر نخورده‌ایم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1470621

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =