اولین نشست کارگروه تخصصی فضای مجازی، در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان

در این نشست اعضاء به ارائه گزارشی از اقدامات قضایی، امنیتی و انتظامی در حوزه فضای مجازی و نحوه اقدامات اعضای کارگروه در مواجهه با جرایم ارتکابی از سوی سایت، رسانه، کانال و گروه های فعال و پر مخاطب شبکه های اجتماعی در استان پرداختند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین وبه نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد و خبرنگار خبرگزاری میزان در استان، حمید نادریان معاون دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در این نشست، اظهارکرد: با افرادی که در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر موهوم حاوی تظاهر و قدرت نمایی با اسلحه می نمایند، مطابق با قانون برخورد قاطع می‌شود.
نادریان افزود : در همین رابطه از ابتدای سال ٩٩ تا کنون، تعداد ٥٩ فقره پرونده که در فضای مجازی استان، از طریق نرم افزارهای مختلف اجتماعی، اقدام به انتشار تصاویر غیر اخلاقی نموده، یا با اسلحه قدرت نمایی نمودند، تشکیل و برخوردهای قانونی، قاطع با این هنجارشکنان صورت گرفت.
معاون دادستان مرکز استان تصریح کرد: از مسیر رصد فضای مجازی، تعدادی اسلحه نیز از همین متهمین، کشف و ضبط شده است.
این مقام قضایی در ادامه گفت: با ابتکار دادستان محترم مرکز استان، رسیدگی به پرونده ‌های فضای مجازی، صرفاً به 2 شعبه بازپرسی و دادیاری محول و قضات متصدی، از متخصصین این حوزه هستند.
وی  رسیدگی به تخلفات ارتکابی در برخی آرایشگاه‌های زنانه را نیز گوشزد نمود و افزود: آرایشگاه‌های زنانه ای که متأسفانه اقدام به انتشار تصاویر غیر اخلاقی و خلاف شئونات می نمایند، در زیر ذره بین پرسنل خدوم اطلاعاتی، امنیتی، قضایی و انتظامی استان هستند.
نادریان در ادامه با اظهار اینکه، همه موضوعات نباید به پرونده قضایی و برخورد ختم ‌شود، افزود: برخورد با جرایم در فضای مجازی و برخورد با آن در فضای مادی با هم تفاوت دارند، بنابراین نحوه ی اقدامات انتظامی و قضایی نیز تبعاً متفاوت خواهد بود.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کهگیلویه و بویراحمد:
در صدور آراء جایگزین حبس هیچ گونه مشکلی نداریم
در ادامه این نشست سید عیسی حسنی معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه لازم است در فضای فرهنگی و رسانه ای استان، با تبلیغ و تولید محتوای فرهنگی و اجتماعی برای خانواده ها، از کشیده شدن جوانان و نوجوانان به فضای مجازی مبتذل غرب جلوگیری کنیم افزود: شیوه ما در برخورد با جرائم این است که هر جا آسیبی را دیدیم سریع وارد شویم و راه نجات خانواده ها و جوانان در این هجمه بازار رسانه ای روشنگری، آگاهی و آموزش آن هم به صورت نرم و توأم با سلیقه است.
وی در ادامه افزود: در خصوص تخلفات و جرایم  در فضای مجازی، از دادسرا تا دادگاه تجدید نظر قاضی ویژه داریم.
حسنی گفت: نسبت به صدور آراء جایگزین حبس هیچ گونه مشکلی نداریم و به راحتی می توانیم کسانی را که با نا آگاهی در فضای مجازی، دچار مشکل شده و جرم مرتکب شده اند به جای اعزام به زندان، با مجازات های جایگزین حبس به دامان جامعه باز گردانیم.
معاون قضایی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در ادامه اظهار کرد: عناصر و تهیه کنندگان فیلم های مبتذل در فضای مجازی و سایت هایی که این نوع فیلم ها را با مقاصد خاص  پخش یا منتشر می نمایند، احضار خواهند شد.
معاون رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در پایان بیان داشت: لازم است اقدامات هماهنگ در برخورد با پدیده های نوظهور در فضای مجازی صورت گرفته و جزیره ای کار کردن را به سمت جبهه فرهنگی فضای مجازی توسط ادارات زیربط حرکت کنیم و در این راستا دستگاه قضایی به ویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی کامل دارد.

از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست، وضعیت همه جانبه گروهها و کانال های پرمخاطب شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی استان، با محوریت بررسی معضلات روز استان بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1470859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =