اصفهان در وضعیت زرد کرونا/۲۱۸ بیمار جدید شناسایی شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به قرار گرفتن استان اصفهان در وضعیت زرد کرونا گفت: طی ۲۴ ساعت اخیر ۲۱۸ بیمار مثبت کرونا شناسایی شد.

آرش نجیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین میزان تست‌های مثبت کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه را به کمتر از ۲۰ درصد میزان مراجعه کنندگان اعلام کرد و اظهار کرد: این در حالی است که طی ماه‌های مهر و آبان میزان تست‌های مثبت به ۶۰ درصد از مراجعه کنندگان رسیده بود.

وی افزود: اعمال محدودیت‌های کرونایی زنجیره شیوع بیماری کرونا در استان اصفهان را تا حدودی پاره کرد به گونه‌ای که تعداد این بیماران از دو هزار نفر بیمار قطعی طی ۲۴ ساعت به حدود ۲۰۰ نفر کاهش یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه بر اساس رنگ‌بندی شیوع کرونا در حال حاضر همه ۲۴ شهرستان استان در وضعیت زرد ثبت شده‌اند، ادامه داد: با این شرایط تنها بیمارستان عیسی ابن مریم به عنوان بیمارستان ریفرال کرونا در اصفهان فعال است.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان الزهرا (س) دیگر بیماران مبتلا به کرونا را نمی‌پذیرد، ادامه داد: بیمارستان آیت الله صدوقی نیز موظف به پذیرش بیماران کرونا با ۶۰ درصد ظرفیت شد.

نجیمی در ادامه با اشاره به آمار ۲۴ ساعت اخیر بیماران کرونایی در استان اصفهان گفت: در این بازه زمانی یک هزار و ۴۹۰ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد ۲۱۸ نفر مثبت کرونا بوده‌اند.

وی تصریح کرد: از تعداد بیماران جدید شناسایی شده ۷۶ نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بستری شده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت اخیر ۵۶ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند، ادامه داد: همچنان ۴۶۱ بیمار مبتلا به کرونا در اصفهان بستری هستند که از این تعداد ۱۲۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

وی افزود: ۱۱ بیمار مشکوک به کرونا نیز طی ۲۴ ساعت اخیر جان باخته‌اند که تاکنون تست ۶ نفر از آنها مثبت کرونا بوده است.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1471350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =